2022. december 19., hétfő

Legjobb túráim 2022-ben

Szlovénia a szívem egyik csücske

Az idei év legjobb túrája egyértelműen a szlovéniai Hét tó völgyébe tett utunk volt. Mind az túraútvonal kihívása, mind a táj feledhetetlen szépsége különlegessé tette számomra. Olyannyira, hogy mindenképp vissza fogok menni oda!
Szintén szlovéniai nyaralásunk különleges élménye volt, amikor felkerestük a Boka és a Virje vízeséseket, melynek során  háromszor is eláztunk. Az esőfelhőkbe burkolt hegyek látványa, majd a ködön átsütő nap különleges fénye, a vízesések, folyók sejtelmes, arany-ezüst párája teremtette meg a különleges atmoszférát. No meg a lábsérülésemből adódó fájó bicegésem a szakadó esőben. 


Kis családommal

Idén sok kiránduláson tartott velem lányom és barátja, néha még a legkisebb lányom is. Mindig nagy élmény volt számomra.  

Táborozás a Bodrogzugban 

Második helyen áll a Tokaj-hegyalján tett látogatásunk, ahol a Bodrog partján táboroztunk lányaimmal, megfigyelhettük a kérészek nászát, eveztünk a Bodrogzug holtágain, két keréken bejártuk a környező falvakatTarcalitól Tokajon át Olaszliszkáig, gólyakolóniákat, és még harcoló őzeket is láttam. 

Fátra túra 

Volt részünk esőben, hóban, ködben, napsütésben, hegycsúcs
okban, vöröslő hegyoldalakban, 
 panorámában, kaptatókban és vízesésekben, meg persze vízesések mellett vezető létrákban és sziklaszurdokokban. 

Mecsek

Kora tavasszal ellátogattunk a Mecsekbe, ahol esőben sátoroztunk a hegyetetőn, megmásztuk a Zengőt és bejártuk az Óbányai-völgyet. 

Amikor a fiam is velünk tartott...

Nagy örömömre szolgált, hogy fiammal is sikerült pár napot együtt tölteni és jól éreztük magunkat együtt!
Naplemente túra a Rezi várhoz

Túrák két keréken. Vagy mégsem? 

Februárban megpróbáltunk Verőcéről kerákpárral átjutni Nógrádba, de elakadtunk a sárban. Így aztán egy szurdokvölgyben, térdig érő avarban, gyalog kapaszkodtunk fel a Nagy-Kő-hegyre. 
A lányommal körbebringáztuk a Szársomlyó hegyet, végigjártuk a nevezetes pincesorokat és megnéztük a hegy védett tavaszi virágait.


A megunhatatlan Börzsöny

Idén is többször túráztam a Börzsönyben, egyedül is, társasággal is. Szerettem ezeket az utakat, de talán a legjobb volt a nyár elején tett hegytetőn alvós túránk.  A  nagy hátizsákos hegymászás, a tábortűz pattogó hangja, a sok nevetés, és a csillagos éjszakai égbolt megnyugvást hozott, és átsegített életem egy nagy kérdésének megválaszolásában is.   

 A Zálog-bérc felé vettük az utunk, gombát szedtünk dögnehéz hátizsákkal a hátunkon, este tábortüzet gyújtottuk, és hallgattuk a nyári erdő hangjait, beszívtuk az erdő illatát. Felejthetetlen két nap volt!

A Börzsöny legszebb körútja ezúttal különösen látványos volt: hol esett, hol beborult, hol meg kisütött a nap: Hollókőtől a Csarna-völgyén át Miklós-tetőig bejártam a kalderát. Az egyik kilátóbpontnál csaknem egy órát töltöttem, ezalatt részem volt mindenféle időjárásban. Hol sírtam, hol nevettem örömömben, nagyon jó volt átélni a természet ilyenfajta változásának erejét. 


Megint csak a Börzsöny, és egy szép panorámatúra Kóspallag körül, jó és régen látott társaságban.

Láttam havas panorámát a Csóványosról, néztem, ahogy a szél kavarja a havat a fák között, valósággal huhogott az erdő! 


További Börzsöny-túrák: 

Az Ipoly mentén

Egy forró nyári napon kerékpárral vágtam neki a Nagy Galla csúcsának, majd leereszkedtem az Ipolyhoz, ahol megváltás volt megmártózni a hűs, ámde sekély vízben.

Zempléni kalandozások

Idén többször is eljutottunk a Zemplénbe, túráinkat egyrészt  a hely varázsa, másrészt a remek társaság ttte teljessé. Kirándultunk Telkibánya környékén, meglátogattuk a Zemplén egyik legszebb kilátópontját, túráztunk Hárohuta erdeiben nyáron  és ősszel is, Mogyoróska és Regéc között az Arka-völgyében
Panoráma a Kis-Királyosról Regéc felé.

Kedvenc helyem lett a Babuka-tó.

Éjszakai hálótársak

Idén is sokszor aludtam a természetben, legtöbbször sátorban. Élményeimet mesélve nagyobb családom tagjai is fellelkesültek és párszor velem tartottak, és kipróbáltam a kilátóban alvást is. 

Egyik alkalommal a nagy pele népes családja vigyázta álmunkat.

Napnyugta és napkelte a Prédikálószéknél

Ezek is emlékezetesek voltak még

A Bükk egy különleges szurdoka

Mész-patak vájta homokkő sziklaszurdok bűvölt el Cserépváralja közelében.

Erdei koncert

Tavasszal az ébredő természet igazi zengő-bongó vidékké változtatja az erdőt. A Búbánat - völgy környékén töltöttem egy éjszakát: napkeltétől napnyugtáig hallgattam az erdei koncertet.


Őszi  magányomhoz remekül illettek a 

Pilis és a Visegrádi-hegység szurdokai...

Elmerültem az erdő és a lelkem legmélyén, az egész heti tanítás után végre csendbe burkolózva töltődtem fel. 

Áprily-völgy

Szőke-forrás-völgye

Lukács-árok


Forró nyári éjszakák

Kisoroszi Szigetcsúcs

A nyári forróság idején gyakran töltöttünk 1-1 éjszakát vízpart mellett: Kisorosziban, Tökölön, Velencei-tónál

Tiszabábolna és a Tisza-tó

Kiszáradt Tisza-tó part Tiszabábolnánál

1 megjegyzés: