2022. április 19., kedd

Fények játéka a Zengőn

Idén is vonzott a Mecsek bánáti bazsarózsáinak látványa, reménykedtem, hogy hatalmas rózsaszín virágmezőket fogok találni, így felkerekedtem kis családom egy részével, hogy együtt örvendezzünk a feltehetően pompás látványnak.
Az idő húsvét hétvégére nem volt épp melegnek mondható, ráadásul erős szél fújt, mi azért lelkesen vágtunk át a réteken. Jöttünkre a rét menti bokrokból két őz ugrott ki közvetlenül előttünk, a frászt hozva ránk. Épp azt lestük, hol rejtőzhettek a bokorban, amikor egy harmadik is átvágtatott a hátunk mögött. Képzelem, ők hogy félhettek tőlünk, ha menekülőre fogták!

Mindenesetre a nap  hol felhő mögé bújt, hol kisütött, olyankor azonban a táj különös fényekben fürdött.
Nagyon szép, tágas, harsogóan zöld fűvű rétek közt haladtunk, amikor a hátunk mögül egy autó dudált ránk, benne egy morc arcú férfi ült. Elhajtott mellettünk, ránk se pillantva. Ezen kicsit csodálkoztunk. Aztán az egyik elágazásnál utolértük.
Vidám, energikus úr pattant ki az autóból, arcán nyoma sem volt a morcosságnak. Barátságosan ránk köszönt, megkérdezte, merre tartunk. Mondtuk, hogy rózsákat keresünk. Erre egész fellelkesült, és elvezetett minket A réthez. Minden tőről volt egy kis története, amit én lelkesen hallgattam. Sajna a rózsák legtöbbje még csak bimbós állapotban volt, ami pedig kinyílt, arról nem sikerült értékelhető képet készítenem. Végül lefotóztam a rögtönzött vezetőnk havasi gyopáros kendő mögül kukucskáló túramaciját, és elindultunk a Zengő csúcsa felé.

A hegy oldalában továbbra is tágas rétek hívogattak egy kis déli sziesztára. Nekikészülődtünk az ebédnek, miközben figyeltük a fénypászmák kergetőzését a szemközti lejtőkön.
Feszült figyelemmel vártuk, hogy mikor éri el a napsugár a rét közepén álló fát. Sokszor suhant el mellette, aztán mögötte vágtatott, majd előtte húzta a csíkot, végül aztán mégis fényárba borította. Csak azt az egyetlen fát.  Hirtelen életre keltek a levelek, csupa zizegés es életöröm es ígéret volt az a fa, ahogy a pódiumra lépett.  Különleges volt ez a leveleken táncoló sugárözön.
A hegyre felfelé vezető kaptató zöldülő erdeje igazi tavaszi hangulatot hozott.
Azt hittem, csak nekem támadt az a gondolatom, hogy ebben a fa keretben kiválóan lehet fényképezkedni. De aztán az oda vezető kitaposott kis ösvény ráébresztett, hogy más is meglátta  már ebben a lehetőséget.

A Zengő 689 m magas csúcsán emelkedő kilátóból remek a panoráma.

Lefelé megtaláltuk a tavalyi medvehagymás rétet. Idén még nem virágoznak. Szedtünk is néhány maroknyi levelet.

Végül jöjjenek az út közben talált virágok:

bodzaszagú ujjaskosbor

kutyatej és héricsek minden mennyiségben

bánáti bazsarózsa döngicsélő dongókkal

bimbózó nagyezerjófű és farkas kutyatej

Hunyor levele. Nagyon tetszik, hogy az a száraz levél még mindig fogságban tartja a levelek végét.

lednek

tüdőfű és erdei gyöngyköles

Mire leértünk a hegyről esni kezdett az eső. Ideje volt táborhely után nézni, és sátrat verni, de az már a következő bejegyzés témája lesz.