2022. december 28., szerda

#12hónapabörzsönyben

 Sajna idén két hónap Börzsöny nélkül telt, de cserébe helyette az ország-világ más részein túráztam jókat!

Január - Huhogó erdő

Királyrétről kapaszkodtam fel a Csóványosra, mint utóbb kiderült lázasan. A kedvemet és hajlandóságomat fokozta a a zúzmarás erdő látványa, a tomboló szél kavarta a havat, az évszázados bükkök lassú imbolygással ütődtek egymáshoz. Mindez együttesen susogó, huhogó és kongó hangokat eredményezett. A sok zúzmarás fa és havas csóványosbólakaldera-tájkép helyett inkább azt a képet választottam, ahol a hó kavarja  a havat a fák között. Egész jól sikerült megörökíteni. 

Február - Elakadásaink Magyrkút és Nódrád között

Kerékpárral akartuk megtenni a fentebb jelzett útvonalat, de a sár miatt az erdő közepén le kellett állítani a bringákat, így újraterveztük a túrát és  két lábra váltottunk. Végül egy patakmederben vágtunk neki a kevésbé sáros útnak, térdig avarban, majd a Nagy-kő-hegyen bámultuk kicsit a panorámát. 
 

Március - Csatangolás Diósjenő környékén

Csupasz, égig érő fák, zörgő avar, csendesen csordogáló patakok, napsütéses erdő, friss vízű források és elképzelhetetlenül nagy béke és nyugalom. Ilyen volt a börzsönyi rengeteg egy kora tavaszi napsütéses napon. Rügyfakadás előtt is szép a csupasz erdő!


Áprlis - Hollókő, Csarna-völgye a legszebb börzsönyi körút

Legalábbis szerintem. Tavasszal pedig különösen szép. A kedvenc képem erről a túráról, amikor fél óra leforgása alatt jött és ment a vihar, és mindezt egy panorámapontról szemléltem végig. 


Május - Panorámák Kóspallag körül

Ez egy nagyon szép panorámatúra, kétszer is jártam a környéken májusban. 


Június - Álom bérceken

Csodás táborozás a Börzsöny egy rejtett kilátópontján. Megismerkedtem a gömbhéjas elválású andezittel és a kutyatej szenderrel, valamint a nagyon csilalgos égbolttal. 


Augusztus  - Nagy Galla és az Ipoly

A szokatlanul száraz sé forró  nyár következtében sok helyen megégett az erdő a nap perzselő sugarai miatt. A  Nagy-Galláról jól látszódik a megperzselődött, elszáradt erdő. Alig vártam már, hogy leérjek az Ipolyhoz, ahol megmártóztam a jó hűvös vízben. 


Szeptember - Sajna kimaradt

Október - Bernecebarátitól Drégelyvárig

Két napos őszi túrám változatos, színes őszi erdőben, a Nagy-völgy patakja mentén, égerlápok, egy szurdok és nagy őzláb- és egyéb gombák társaságában telt. 


November  - a sok munka és egyéb kötelezettségek miatt elszalasztottam egy nagyon jó kis (mátra helyetti) börzsönyi kalandozást. 

December - Családi karácsony , avagy vendégeskedés az erdőben

Bejártuk a májusi panoráma útvonalat. Az időjárás nagyon különleges volt. A felhők főlé magasodtak a távoli hegycsúcsok, ámde az alsóbb szinteken  oszlott némiképp a köd, így átlátszóvá vált a a felhőpaplan. Úgy borította a hegyeket, mint egy hatalmas üveggömb. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése