2022. december 18., vasárnap

2022 TOP 10 virág és növényfotói

Az idei évben is rátaláltam néhány általam még nem fotózott növényre, néhányról pedig sikerült jobb képet készítenem, mint eddig. Felkerestem az ország legnagyobb téltemető és kakasmandikó  területeit, rátaláltam Szársomlyón a magyar kikericsre, újabb kosborféléket fotóztam, hatalmas szibériai nőszirom területre leltem. 


Magyarország legnagyobb téltemető állománya Séd mentén található.


Magyar kikerics a Szársomlyón - igazi különlegesség

Szársomlyó csodái közül még egy - betelepített illír sáfrány keresztezés. 


Kakasmandikó a Zselic szívéből


Nemes májvirág a Visegrádi-hegységben


Egy kora tavaszi kerékpártúrát tettem a Bükkös-patak mentén, ahol nem győztem betelni a szebbnél szebb tavaszi virágokkal. Tüdőfű bogláros szellőrózsák között.


A korai tavaszt április elején egy nagyobb havazás zavarta meg, mely 5-10 cm-es hóbundával borította a már javában virágzó növényeket

Tavaszi lednek  - virágai kezdetben bíbor színűek, majd kékké, végül sötétrózsaszínné válnak. 


bodzaszagú ujjaskosbor


Apró nőszirom

   Szibériai nőszirom a Csodaréten - ezzel régi vágyam teljesült!

Vitézvirág - szintén a Csodarétről

Az idei nyár jellemző képe: a szokatlanul nagy aszály következtében szántóföldek száradtak ki, egész erdők égtek meg. Ez a fa a Börzsönyben a rét közepén állt. A déli oldala megégett a nap perzselő sugaraitól, az északi, védettebb oldala még zöld.

Magyar sóvirág mezőn jártam Tiszabábolna közelében


Bár nem tartozik a virágok közé, mégis itt teszek említést arról a számtalan gombáról, melyeket idén ismertem meg és/vagy fotóztam. Nagy örömömet leltem benne!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése