2022. december 19., hétfő

Találkozásaim az állatokkal 2022

Tiszavirágzás - egy különleges hungarikum Régóta szerettem volna látni, de valahogy sosem voltam jókor jó helyen. Most viszont egész váratlanul csöppentem az esemény közepébe. 

Foltos szalamandra - A facebook-on lépten-nyomon jöttek a kirándulós csoportokba a szalamandra fotók, én meg egész évben egyet sem láttam. Aztán a Zemplénben november elején mégis belfutottunk vagy egy tucatba. Ez itt épp az esti nasiját őrzi a mancsai között. 

Erőpróba
Nyár eleji kora hajnali sétám közben botlottam bele két őzbakba. Először csak méregették egymást, aztán - rám ügyet sem vetve - harcolni kezdtek egymással. 

Start - Április elején váratlanul havazni kezdett, én meg felsétáltam a Normafához, tavaszi havas képeket készíteni. A réteses előtt várta a könnyű zsákmányt ez a kis cinke. 

Te ki vagy?   
Az Által-ér mentén bicajoztam, amikor az érok meredek részén megpillantottuk egymást ezzel az őzzel. Nem hittem volna, hogy megvárja, míg előveszem a fotomasinámat, bekapcsolom, beállítom a megfelelő értékeket. De még a másik profilját is megmutatta, majd elégdetetten tovaszökellt egy elegáns mozdulattal. 

A nagy pele - Kis családommal egy kilátóban készültünk éppen álomra hajtani fejünket, amikor kiderült, hogy a hálószobánk tetjét már lakják! Vidáman szaladgált a család a gerendák között, kis gombszemeikkel kíváncsian figyeltek minket. 


Tőkés récék kaptak össze valamin.  Egészen pontosan új récék érkeztek a part mellett békésen ringatózó csapathoz. A régiek megpróbálták elkergetni a "betolakodókat". Hatalmas balhét csaptak!

A Velencei-tó partján reggeliztünk éppen, amikor egész verébcsapat környékezett meg minket némi kenyérmorzsát remélve. 


Ekkora gólya kolóniát még nem láttam.  Olaszliszkáról Tokaj felé vezető kerékpárúton lettem figyelmes rájuk, az se zavarta őket, hogy a közelben több traktor is dolgozott. Én azért fától fáig óvakodva közelítettem meg őket. 

Nyitnikék!

Találkozásom egy görénnyel
A kép nem egy mestermű, az élmény azonban feledhetetlen volt. Vagy negyed órán keresztül kerülgettük egymást az út mentén. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése