2022. december 28., szerda

Családi karácsony - vendégeskedés az erdőben

Nagy lelkesedéssel készültünk szokásos  karácsonyi családi túránkra, aztán kiderült, hogy a család kamasz korú népessége nem kér belőle. Így aztán két lányom képviselte az ifjúságot, mi pedig tartottuk velük a tempót.

A panorámatúrát már jó párszor bejártam korábban. Ezúttal a Kisinóci-túristaháztól indultunk a Nagy-Sas-hegy felé a sárga négyzet jelzésen. Először egy nagyon vadregényes-bozótos völgyön vezet át az út, Vinkli hangos ugatása közepette. Semmiféle módon nem tudtuk rávenni a hallagatásra, abban reménykedtünk, hamarosan kiengedi az ünnepek alatt felgyülemlett energiáit és elhallgat.

Hamarosan elértük a Ló-pataki völgyet és a patak mellett haladtunk tovább az Érsek-tisztás felé. Az erdő sáros volt, az idő kissé párás, néhol ködfoltokkal. Ahogy haladtunk felfelé, néhol még a nap is kisütött. Mindez nem befolyásolta a kutyát, továbbra is ontotta magából a hangokat. Ekkor taktikát változtattunk: a kivárás helyett a szórakoztatásra. Botokat dobáltunk neki, így amíg a szájában volt a bot, csend volt. Ki gondolta volna, hogy kisgyerekek nélküli túrán is ilyen trükkökhöz kell folyamodnunk? Még jó, hogy mindenki nagy gyakorlattal rendelkezik ezen a téren.

Az Érsek-tisztásnál a kék jelzésen mentünk a Keselyűs-orom felé. Innentől megváltozik az erdő hangulata. Mintha elvarázsolt fák között járnánk. Mesebeli, fákká dermedt lényeket vont be mohával az idő. Zöld puha párnával bevont kősziklák szegélyezték a merdeken felfelé vezető keskeny ösvényt. Nagyon szeretem ezt a részt! Minden alkalommal megállok itt a felfelé kapaszkodásban, nem csak pihenni, megcsodálni a fák és a sziklák összhangját. A kutya nem viselte jól a pihenőt, újra hangos ugatással próbált rávenni a tempósabb haladásra.

A Nagy-Sas-hegy tetejéről a fák közül kitekintve már láttuk, hogy egész különleges panoráma vár ránk a szeközti fennsíkról.
Leereszkedtünk a  Nagy-réthez, majd fel a fennsíkhoz a kilátópontra. Itt tüzet raktunk, majdnem meggyújtottuk, körbeültük, káposztasalátákat és száraz karácsonyi sütiket ebédeltünk. Vinklit apró jutalomfalatokkal hallgattattuk el.
KÖzben a távolban bodrozódó felhők mögül kikandikáló hegycsúcsokat próbáltuk beazonosítani.
Átsétáltunk a Só-hegyre, ahol még pazarabb látvány tárult a szemünk elé.
Még napoztunk is egy kicsit, a talajt felmelegítette a déli lejtőre sütő tavaszias nap. Itt a hassimi segített, s percekig mélységes csöndbe burkolózva szemléltük a tájat.

Majd leereszkedtünk a sziklás ösvényen, keresztülvágtunk a  Lengyel-réten, felkapaszkodtunk a Kopasz-hegy csúcsára is. Itt is ücsörögtünk egy fél órácskát.
Közben a felhők megindultak felénk, azt hittem, majd ködös erdőben fogunk visszafelé menni, de nem így lett. Valahogy elkerült miket a köd, így a sejtelmes erdei séta elmaradt.
Helyette szép fenyves, érdekes törzsű fák között haladtunk.
Egy patakmederbe le is ereszkedtem, zöld mohás fatörzsek között küzdöttem át magam.

Az út vége felé pici pára azért bujdokolt még a fák között.