2022. július 24., vasárnap

A Zemplén legszebb kilátópontja

A leghelyesebb, ha in medias res kezdem, azaz rögtön a történet közepébe vágok. Már csak azért is, mert leírhatatlanul gyönyörű, fenomenális és felülírhatatlan látvány volt a Kerek-kőnél, állni a sziklák tetején, hátunk mögött a gerinc, ahonnan leereszkedtünk a kilátópontra. Balról-jobbra és jobbról-balra csak a végtelen nagy erdő látványa, sehol egy település, csak zöld és zöld és vakítóan kék égbolt kis fehér bodros felhőkkel.
Szóval ez az élmény határozta meg az egész túrát, nem tudtam magamhoz térni, és ezek után már mindenhol ezt vártam, de felülmúlhatatlan volt.

Túránk kiindulópontja a Kőkapu Hotel és Vadászkastély melletti parkoló. Innen indultunk a kijelölt úton - kezdetben aszfalton - a  Kerek-kő felé. Az idő meglehetősen szeles volt, így egész jól viselhetővé vált a hőség.
A szúnyogok ellen bekentük magunkat, a csaláncsípéseket tűrtük, a böglyöket pedig szorgalmasan csapkodtuk. Így jutottunk fel a csúcsig, ahol valahogy minden kellemetlenkedő eltűnt körülöttünk, maradt az érdekes szikla, és panoráma.

Egy árva nyírfa a sziklák között. Remélem túlél!

Innen rácsatlakoztunk az országos kék jelzésre a Mlaka-rét felé. Ahol megküzdöttünk az ebédünkért a darazsakkal, és megszemléltük a rét pillangóit.

Érdemes letérni a kék jelzésről a Sólyom-bérc felé. Nagyon szép út vezet fel a sziklák között a kilátópontra.
Alant ugyanaz a szikla két nézetből

Kilátás a Sólyom-bércről

Lemásztam a bérc sziklái közé. Jó érzés volt ott állni a két hatalmas kő között.

Úton a Nagy Péter Mennykő felé István-kútnál.

Gyönyörű nyíresen vezet át az út. Ilyen nem láttam még Magyarországon.

Hatalmas részen vágták ki a fákat. Az irtás kerítéssel van  védve a vadkárok elkerülése végett.

Nagy réten vágunk át.

Kilátás a Nagy Péter Mennykőről.

Látszik a Füzéri vár.

Visszafelé a réteken az erdei deréce lila  foltjai szólongattak. Meg is álltam egy fotó erejéig.

Visszafelé ugyanazon az úton haladtunk: István forrás, Mlaka-rét, majd  irány a sárga jelzés!

A Pálházi Állami Erdei Vasút vonalát a Kemence-patak mentén sok helyen  égererdő szegélyezi. Persze védett, és nehezen készíthető látványos fotó, de gyönyörű!