2020. december 31., csütörtök

Legszebb túráim 2020-ban

Kazári riolittufák 

Januárban fedeztük fel kazáron a riolittufa képződményeket. Ennek ellenére a túra különlegességét mégsem a tufák adták, hanem az időjárás: köd, napsütés és csipkés, zúzmarás faágak fogadtak.  

Csörgő-patak völgye

Februárban a Mátrában a Csörgő-patak völgye kápráztatott el bennünket, ahol azt is megtudtuk, milyen jégcsapnak lenni!


Kockások nyomában az Őrségben


Márciusban végre megtaláltam a régóta keresett kockásliliomokat, és jót sétáltunk az Őrség egyik éger láperdejében és a Dobogó erdőben, a Rába partján. 

Medvehagyma keresőben a Burok-völgyben

A Burok-völgyben többször is jártam az idén. Igazi őserdő, a mély szurdokban a kidőlt fák közti teret sűrűn benövi a medvehagyma. A fennsíkon pedig gyönyörű kosborok pompáznak!

Ráckevei Kis-Duna lagúnáin

Májusban kenuztunk az RSD rejtett csatornáin. Gyönyörű volt!

 Kirándulások a velencei határban és a Velencei-tó környékén 

Nem lenne teljes az év végi beszámoló, ha kihagynám azt a rengeteg bicajozást, kirándulást a listából, amit Velence környéként tettünk április-május hónapban. Alaposan felfedeztük a környéket!
Jártunk Dinnyésen, Székesfehérváron, Pákozdon, Sukorón, Pázmándon, Pátkán, Lovasberényben, Csákváron, bejártuk a csóri- horgokat,   a keleti-Bakonyt. Bicajoztunk a Velencei-tó melletti települések házai között. 
Szinte minden délután kitekertünk a határba, ahol megszemléltük a fű növését, a búza és rozsföldek fejlődését, gyönyörködtünk a repcevirágzásban és a csodás naplementékben. 

Családi evezés az Ipolyon

  Júniusban az egyik legizgalmasabb élmény volt a sebes folyású Ipolyon végigszáguldani, kikötni a kis szigetecskéken, megnézni a bivalyokat az út mentén, s végül bőrig ázni a ránk zúduló esőben!

Lázba hozott a váci értéri erdő

Gödről bicajoztunk Szobig, és hazafelé véletlenül botlottam bele ebbe az erdőbe. Rögtön beleszerettem, boldogan jártam be minden rejtett zugát!

Mártélyi meglepetés

Nem várt meglepetés volt számomra júliusban Mártélyon az ártéri tanösvény. Bejártuk kenuval, és dongaúton is. Minden várakozásomat felülmúlta!

Villámlátogatás a Kis-Fátrában

Több meglepetést is tartogatott ez a túra! Létrákon másztunk a Jánošikové diery szurdokrendszerében, megpihentünk Rozsutecnél, ahol kiderült, hogy még egy meredek hegycsúcs áll előttünk! Nem volt egyszerű feljutni, sőt lejutni sem, de a látvány és az érzés mindent megért! 
Végül minden akadályt sikerrel leküzdöttük!

Emlékezetes sátorozás a Szigetközben

Augusztusban  Ásványráró környékét jártuk be szárazon, vízen és két keréken. Abszolváltuk életünk első kenus borulását, sajna a fotós felszerelésem sem úszta meg szárazon!

Napkelte a Vörös-kőnél

Ha napfelkeltét szeretnél nézni egy hegycsúcsról két lehetőséged van: vagy még sötétben elindulsz és napkeltére odaérsz, vagy már a csúcson alszol. Most ez utóbbit választottuk, s az idei - immár hagyománnyá vált - csúcson alvós túránkat a Visegrádi-hegység Vörös-kő csúcsára terveztem, ahova egész véletlenül vetődtem pár hete, de már akkor elhatároztam, hogy ide még visszatérek napfelkeltét nézni. Augusztusban sátoroztunk a csúcson.  Maradandó élmény volt!

Szarvasbőgés

Szeptemberben szarvasbőgéses erdőben töltöttem egy éjszakát. Hangok, illatok és a látvány elvarázsolt, bár szarvasbikát nem láttam.

Lángoló színekben fürdő Haraszt-hegy

Elképesztően színes vörös-rózsaszín-sárga őszi naplementében volt részünk októberben.

Tisza-tavi kalandozások

Tisza-tónál töltöttük az őszi szünetet. Esőben és napsütésben egyaránt volt részünk, bejártuk gyalog, evezve és két keréken. Átmentünk az új bringahídon. 

Ahol a Tündék birodalma kezdődik

Még mindig október, ezúttal a Prédikálószéken sikerült különösen szép időjárást kifogni.


Ez a túra egyértelműen vitt minden pálmát novemberben. Meglepően szép és érdekes volt, miközben jókat beszélgettem sógornőmmel. 


Téli varázslat a Börzsönyben

Sár, köd és zúzmara: 800 méteren többféle időjárási viszonyok között igazi különleges látványban volt részünk. 

S bár igyekeztem kiválogatnia legszebb és legizgalmasabb túráimat, (minden hónapra csupán egyet, ám mint látszik, ez egyáltalán nem sikerült), a sor mégsem teljes. 
Kihagytam például az 
Remélem jövőre is ennyi szép helyre eljutok majd, és mások is velem tartanak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése