2020. december 31., csütörtök

2020 TOP 10

Az év legviccesebb képe. Dézi előszeretettel trollkodta szét a virágfotóimat

Az ide év legnagyobb boldogsága, hogy a lányom végre jól van, magára talált, és boldog! Kiderült, hogy  jó humorú, gyönyörű, vidám, mindenki életét kiválóan megszervezi, okos, talpraesett és céltudatos!

Nagyon izgalmas felfedezés volt nyár közepén, a nagy esőzések után a Hétlyuk-zsomboly. Ahogy a pára felszállt a barlangból gyönyörű fénypászmák simogatták végig a barlang falát. 

A fatörzseket még mindig szeretem fotózni. Idén is bővült a gyűjteményem!
Ezek a pöttyös fatörzsek (szakértőimmel megkonzultálva)  valószínű úgy keletkeztek, hogy a fa kidudorodó részeire éjszaka ráfagyott a zúzmara, majd reggel, amikor kicsit felmelegedett a levegő, megolvadt, vizes foltokat hagyva maga után. Egy egész hegyoldalnyi bükkösből lett leopárdfa. 

A rácalmási tanösvényen láttam meg a színtelen, fénytelen, árnyékba burkolódzó szemközti parton, hogy az a néhány vörösló falevél szinte lángol. 

Az ide ősz bővelkedett esőben. Számtalan túrán áztunk el, számtalan vízpettyes levelet fotóztam. Aztán kicsit rákattantam a falevelekre és nem tudtam abbahagyni. 
Ködös Normafán sétáltam és a multiexpót próbálgattam. Ez a kép született belőle. 

A csendes zúzmarás erdőben hirtelen megpillantottam az ágon ezt a kis madarat. Gyorsan céloztam és lőttem, néhány pillanat állt csak a rendelkezésemre, s a  kismadár már tova is röppent. 
Egy patakparton vettem észre a feltorlódott gallyakat, ahogy tükröződnek a vízen. Rögtön megláttam bennük ezt az "ördögi pofát". idehaza aztán elforgattam, kiemeltem a "szemét" és kész. Fába szorult gyűjteményemet itt nézheted meg.

Ez a vízen ringatózó növényke és tükörképe olyan békét és nyugalmat árasztott, hogy nem tudtam mellette kép nélkül elevezni. 
Zúzmarás erdőben nem szűkölködtünk decemberben. 

Idei karácsonyunk különleges hangulatú  füstös kerti partija 

A séta során már azt hittem, semmi érdekeset nem fogok fotózni, amikor megláttam a törött nádszálakat tükröződni a vízen.


Nem telhet el évzáró beszámoló virágfotó nélkül, még ha az a n+1. is a sorban. Ide évem nagy felfedezettje a pirosló hunyor. Sok képet készítettem, talán szebbeket is, mint amit ide választottam. Ez mégis kedvesebb szívemnek, mert lenyűgöz, ahogy növényke szárán fennakadtak a tavalyi elszáradt levelek.   Idei év legsikerültebb növényfotóit itt nézheted meg

2020 TOP 10 növény és gombafotói

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó válogatás! Nehéz választani közülük... a multiexpó nagyon tetszik, az ördögpofa érdekes és jó szemre vall, az utolsónak pedig remek hangulata van! De a többi kép is nagyon jó. Sok hasonlóan remek fotót a 2021-es évre is!

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok a képekhez Kati, egyik jobban tetszik, mint a másik. Megpróbálok rangsorolni, de nagyon nehéz dolgom van. 😊
    Legjobban talán a lányodról készült portré tetszik. Aztán 5., 6., 7., 8. Közülük talán a multiexpós és a madaras (ennek különleges hangulata van).
    Idénre is sok ilyet! 😊

    VálaszTörlés