2023. december 13., szerda

Legjobb túráim 2023-ban

Igazi erdei évzárás-évkezdéssel indult az év.  Sátorban alvással, lánykéréssel, parádés napkeltével.
 Bükk - Bálvány
Hó kevés volt az idén, enyhe volt a tél, de viszonylag sok csapadék esett. Az erdei patakok megáradtak, ott is megjelent vízesés, ahol eddig nem volt. Sokat jártam az anna-völgyi vízesésnél, a Bükkös - patak mentén.  Persze nem mulasztottam el a kora tavaszi virágok fotózását sem.
Húsvétot újra a Bükkben töltöttük, remek társaságban és hófedte erdőben. A Sebes-víz mésztufa vízesése káprázatosan érintetlen, vadregényes és gyönyörű! Ez tetszett a legjobban, pedig izgalmas barlangokat találtunk és hólepte virágokat, no meg látványos kilátópontokat.

A Mecsekbe már sátorozni mentünk - lassan hagyomány lesz belőle! A Melegmányi-völgy mésztufa lépcsőinek medevehagymás erdeje megunhatalan élmény, de a csúcspont mégis a Zsongor-kő váratlanul elénk táruló panorámája volt.

Igazi kaland volt májusban a Bodrogon evezni. A vízállás viszonylag magas volt, bejutottunk amúgy járhatatlan kis ágakba is, de a nagy áradást nem sikerült elcsípni idén sem.

A Vértes azért volt különleges, mert váratlan rámszakadt az ég, jégdarabok kopogtak a fejelemen. A látvány és az érzés leírhatatlan!

Júniusban a Börzsönyben sátoroztunk. Bejártam egy izgalmas sziklaszurdokot, és megnéztem a Kőember panorámáját.

Bejártuk Bereg és Szatmár fazsindelyes templomait, fürödtünk a Tiszában és eveztünk a kacskaringós kis Túr-on.

Születésnapomra a gyerekeim a Szulyó-hegységbe vittek túrázni. Jó volt együtt megjárni ezeket a sziklákat!

A Hernád áttörésnél a tesómékkal töltöttünk el pár remek napot. Nem is tudtam, hogy ilyen gördülékeny, és jó élmény velük túrázni! Végigjártuk az összes létrát, amit két nap alatt el tudtunk érni, felmásztunk a Tamásfalvi-kilátóhoz, gyönyörködtünk Lőcse reneszánsz belvárosában, ettünk hamisítatlan szlovák sztrapacskát.  De a legnagobb élmény mégis a Siva Brada, a szlovák gejzír volt.

Júliusban régi tervemet váltottuk volna valóra tesómékkal: egy többnapos túrázást a Szlovén hegyekben. De a természet közbeszólt: az évszázad felhőszakadása mosta el a túránkat és Szlovéniát
Ez a négy bensőséges és vidám nap felidézte gyerekkorunkat, amikor még felhőtlenül szabadon élvezhettük egymás társaságát. Azóta ugyan nyaraltunk együtt családilag, de mindig ott voltak a gyerekek, nem egymásra figyeltünk, hanem a lurkókra. Most azonban zavartalunk élvezhettük egymás társáságát, és kiderült, hogy ez jó! Nagyon jó!

Augusztusban újra a tesómékkel.  Nagyobb szerencsénk volt időjárás tekintetében: Karintiában esőmentes napokat sikerült kifgoni, és hatalmas vízesések között, valódi gombaparadicsomban túráztunk Maltatal környékén. Boldogság, boldogság, boldogság!

Szeptemberben kétszer is voltam szarvasbőgést hallgatni, egyszer egyedül a Börzsönyben, egyszer pedig a családdal. Ez utóbbit azért sem fogjuk feledni, mert hetekig vakaróztunk utána.

Októberben és novemberben sokszor jártam bringával az erdőt, mert az autóm nászúton volt.

A Zemplént is vonattal és bringával közelítettük meg a párommal, és 3 tökéletes napot töltöttünk ott.

A börzsönyi Holló-kő-túra váratlan meglepetést tartogatott: havas és őszi tájat egyben!

Hó, hó, hó, köd és napsütés - változatos időjárás a Prédikálószéknél