2023. december 17., vasárnap

Találkozásaim az állatokkal 2023

Idén párszor egész közel kerültem madarakhoz, így sikerült lencsevégre kapnom őket. No nem azért, mert lest építettem volna, és órákig lapultam volna a megfelelő pillanatra várva, hanem azért, mert úri kedvük úgy tartotta, hogy megmutatják magukat nekem. 
 fázós csúszka épp szemmagasságban csücsült egy mohás faágon, apró szemeivel leste minden moszdulatunkat. Jól felfújta tollazatát. Talán a hideg miatt, vagy talán hogy jobban mutasson a fotón. 

A havasi szürkebegy bizalmaskodó fajta - szívesen ugrándozott alig 1 méternyire tőlem, bogyókat keresgélve. Költöző madár, nálunk épp átutazóban volt. 

Citromsármány pár a Kopároknál csicsergett rám. Szinte incselkedtek velem: Néha egész közel repültek, majd villámgyorsan megkerülték a bokrot, és eltűntek az ágai között. 


Nagyon érdekes volt megfigyelni a kis ízeltlábúak és egyéb apróságok életét. 
Ez a kaparódarázs két lábon jár. másik négy lábával megbénított zsákmányát cipeli haza a lárváinak. 

Szöcskenász

Csüngőlepke hernyója

Szerencsésen összefutottam néhány emlőssel is. 
Erre a dámszarvasra egész váratlanul találtam rá. A Szénások környékén túráztam, és az egyik csúcsról alátekintve pillantottam meg a mit sem sejtő, a tisztáson békésen napozgató állatot. 

Mókuséknál 

Őkelme figyelmesen nézelődve sétált az úton. Meglapultam a magas fűben, de sajnos hamar gyanút fogott, és eltűnt az fák között. 


Percekig figyeltem cica őnagysága reggeli mosdással egybekötött jóga rituáléját. Meglepő helyekre és irányba tudja helyezni/forgatni  lábait!

Kíváncsi kecske


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése