2023. április 14., péntek

Udvar-kő-barlang és az Andó-kút

Íme a  Barlang Ahova Nem Mentem Le, és amit még most is bánok. Nem mentem le, mert az eső zuhogott, a talaj sáros volt, és meglehetősen meredek út vezet a sziklaüreg közepébe, és túratársaim erősen rosszalták az ötletet.  Őszintén szólva első pillantásra valóban inkább tűnt egy hangyászsün által állított hangyacsapdának, amibe a gyanútlan hangya beletrappol, kimászni azonban már soha többé nem tud, mint ki-be járható barlangnak.  Sajnos magam sem láttam pontosan, hogy is tudnék onnan kijutni, ha egyszer lent vagyok. Mivel nem volt kedvem ott tölteni az éjszakát, valamint az elkövetkező napokat, amíg kiszárad a bejárat, továbbá túratársaim gúnyos és aggódó mosolyát sem akartam a nyakamban érezni, így csak izgatottan jártam az üreg peremén és felülről leselkedtem. 

Dante pokla, azaz az Udvar-kő-barlang. Balra a bejárat meredélye. Jobb felől függőleges sziklafalak. 

Betekintés a barlang nagytermébe. A barlang valójában egy nagy barlangterem, melynek egyszer beszakadt a teteje, ezért felülről belátni a barlangba.  

A szakadéktöbör még mindig felülről. Számomra tényleg maga a pokol volt - legyőzni a vágyat, hogy lemenjek oda.

Aranyos veselke borította a barlang egyik belső falát. Még távolról is világítottak a kis sárga levelek. 

Elképesztő a borostyános, páfrányos fal!

Még mindig a borostyános fal!

Túratársaim megadóan várják, hogy a szakadó esőben körbejárjam a barlangot. 


Megállapítható, hoyg ahol a Bükkben lapos sziklában luk van, az Mátyás lábnyoma... Űgy látszik ide vascsizmában járt vadászni a király, és folyton olvadt kőzetbe lépett. 


Kis tó az Andó-kútnál

Andó-kút 

Kétlevelű csillagvirág egy irtás mellett.

csodás virágszőnyeg

A töbröket is elfoglalták a keltikék!


Ui: A bejegyzést látván túratársam csak annyit reagált: Tényleg klassz volt ez a barlang, sajnálja ő is  hogy nem mentem le, még most is ott ücsöröghetnék a barlang közepén :D !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése