2023. december 1., péntek

2023 kedvenc virágfotóim

Odakint csillapíthatatlanul ömlik az eső. Pár méterrel feljebb, a Normafánál már ónos eső növeszti a fákra a jégpáncélt. Tegnap havazott, 10 centis fehér bunda takarta az ágakat. Gyönyörű szép volt a táj! Én pedig vágyódva és betegen ültem az ablak előtt. Mi is lehetne ilyenkor üdítőbb, mint  visszanézni az ébredező tavasz, vagy a tomboló nyár nyíló virágait. Ez az összeaállítás kedvenc idei virágfotóimat sorakoztatja fel. 

Ahányszor ránéztem erre a képre idén, annyiszor elbűvölt és megállított néhány percre. Egy pillanatra mindig azt hiszem, hogy tulipán, aztán realizálom csak, hogy pirosló hunyor. 
Idén valahogy jobban vártam a tavaszt, mint máskor, és már február közepétől kutattam az erdők alját virágok után. Igy olyat is észrevettem, amit korábban nem. Például a  kabátjából épp kibújó keltikét

Idén nagyon sok téltemetőre bukkantam a környéken. Örömmel látogattam vissza hozzájuk vegetációs időszakuk különböző állapotában, februártól egészen március végéig. 


Csillagvirág még kopár fák között

Tavaszi hangulat 

Nagyon izgalmas felfedezés volt, hogy néz ki a konya vicsorgó ifjú korában. Valahogy lemosta a víz az avart a virág fölül, és kvakító halvány rózsasíznét nem lehetett nem észrevenni. 
Aztán úgy adódott, hoyg sikerült egy egész elvirágzott példányt is lefotózni. 

A kisvirágú hunyort sokat fotóztam már az elmúlt években, de ebben az állapotában még sosem figyeltem meg. 

Bogláros szellőrózsa - olyan jó elmerülni a virágok fotózásában! Körülvesz az erdő, a tavasz illata, és csak én vagyok, meg a virágok. 

tavaszi erdei hangulat naplementekor

Felfedeztem egy csodaszép virágos rétet Budakeszi és Nagykovácsi között. Órákat töltöttem a virágok fotózásával. 

Keltikék minden mennyiségben!

Egy harmatos reggel. Jól áll a fürtös gyöngyikének a vízcseppes háttér. 

Nem mulasztottam el felkeresni a kökörcsines rétet a Normafánál. 

Ezüstaszott - Nagy csokrokban tapadt a Nagy Szénás szikláira

Kökörcsinek esetén az elvirágzott példányok is nagyon látványosak tudnak lenni. Főleg a lemenő nap fényében. 

Hármas


Remélem a májvirággal is úgy fogok egyszer járni, mint sok másik virággal: sok évig csak pár szálat találok belőlük, aztán egyszercsak rátalálok a Nagy Lelőhelyekre és tömeges virágzás közben tudom fotózni őket. 



Nagyon megörültem az ibolyás gérbicsnek. Még sosem találkoztam ezzel a növénnyel korábban. Idén pedig többször, több helyen is rábukkantam. 

Idén jó néhány új fotóval bővölt kosborgyűjteményem, bár még mindig nagyon hézagos a találati listám. 
Madárfészek kosbor

Fehér madársisak

Piros madársisak

A gyöngyvirág életének fázisairól egész sorozatot sikerült készítenem a  Csillebérc környéki erdőkben. 


kontyvirág

Nyári tőzike a Bodrog árteréről. 

Végül az utolsó virágok egyike, az őszi kikerics. Idén a Börzsönyben fotóztam sokat. 


2 megjegyzés:

  1. Mindegyik egy költemény! Az én kedvencem a tőzike a végén.

    VálaszTörlés