2014. június 25., szerda

Idén először - Tisza-tó

Persze ezt is a családdal. Úgy látszik rákaptak a népek a közös kirándulgatásra. A két kisebbik még nem jön velünk, de ez is csak idő kérdése! Így végül négyesben mentünk, lányom és párjaink.
A tisza-tavi tevékeny felfedezéshez szokott lelkemnek igazi megpróbáltatás volt ez is. Meg kellett tanulnom lazítani, andalogni, délben fotózni, nyugodtan beszélgetve kávézni. Legnagyobb meglepetésemre nagyon élveztem!
Persze próbáltam belevinni magamat is a kirándulásba, és ragaszkodtam a naplementés kenutúrához. Még épp időben értünk a kölcsönzőhöz, de kiderült - amit eddig észre sem vettem - hogy sört is lehet kapni a szomszédos bodegában. Ezzel kicsit csúszott a naplemente túránk, amivel viszont rengeteg szúnyogot nyertünk.
Gondoltam, majd másnap kárpótolom magam egy kora hajnali madárfotózással, legnagyobb meglepetésemre több vállalkozó szellemű családtag is akadt, aki csatlakozott. Nyitásra már a kölcsönzőnél voltunk, itt kiderült, hogy nem csak sört, de kávét is árulnak, úgyhogy békés kávézással kezdődött a reggel.
Azért a madarakat nem késtük le, feldobódva eveztünk, és kattintgattam. Az összes kép közül ez a kettő hozza vissza leginkább a hangulatot. A békés tollászkodást, a hajnal köszöntését.

A hajnali túra után reggeliztünk, majd irány az egyik kedvenc helyem a Göbe tó. Kiderült, hogy ennek a közelében is van egy rendkívül hangulatos és kihagyhatatlan hajó-kávézó, a Hal-jó étterem.

Jegeskávét szürcsölgettünk, miközben a drótkötélre fecskék ültek beszélgetni. Kihallgattuk őket, közben gyönyörködtünk csodaszép mélykék tollazatukban. A vendéglőt később vacsoraidőben is felkerestük, remek a konyhája is, mindenkinek csak ajánlani tudom.
A Göbe tavat a Szabics kikötőből lehet megközelíteni, motorcsónakkal visznek át a szigetre, ahol végigsétálhatunk a Tiszavirág Ártéri Sétaúton, mely  a Tisza tó egyedüli, az ártéri erdőt, a Tisza-tó vízi világát és az elfeledett ősi mesterségeit komplexül bemutató gyalogos és csónakos tanösvénye.
Már többször jártam itt, minden évszakban más és más!
Ősszel
Kora nyáron
Tavasszal
Most épp a tündérliliom virágzik és a tiszavirág, de ahhoz pont egy nappal korábban érkeztünk, úgyhogy csak elvétve láttunk egy-két kérészt.

Göbe tó a kilátóból fotózva.