2014. március 8., szombat

Naplemente - fürdő

Hol tudnék naplementében kökörcsint fotózni? Az össze általam eddig ismert lelőhellyel az a baj, hogy már korán, 4 óra körül árnyékba borul, ezért esélytelen a virágok naplementés fotózása. Közelítsük meg a dolgot fordítva: Hol van kopár hegytető? Hátha van ott kökörcsin is. A budaörsi hegyvonulatok nagyon alkalmas terepnek látszottak, bár tavaly nem láttam nyomait kökörcsinnek, de gondoltam egy próbát megér! fél 5 körül vágtam neki a hegynek, a hegyoldalban találtam is el-elszórva néhány alig kinyílt példányt. Szépek voltak, ahogy az aranyló nap megsütötte őket, de nem igazán ilyen képet szerettem volna. Egyre feljebb másztam, már jó ideje nem láttam egyetlen példányt sem, a nap meg egyre lejjebb került a horizonthoz. Már csaknem feladtam, amikor egy bokor tövében a lehető legideálisabb helyen megpillantottam egy hatalmas csokor gyönyörű, kinyílt kökörcsint! Tökéletes volt minden! A hely, az időzítés, a kökörcsin. Az utolsó pillanatot kaptam el, amikor a kis szőröket narancssárgára festi a napsugár, a virágkelyhek lilába borulnak, és a háttérfények!



Photoshop nélküli csoda.


8 megjegyzés:

  1. Gratulálok a képekhez!
    Ott, ahol tavaly találtad őket?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Nem, ott nem látszik a naplemente, úgyhogy újabb lelőhelyeket kerestem a hegytetőn.

      Törlés
  2. Nagyon szép fotók!:-))
    Erre mondom én hogy egy jó képhez a gépen és a fotóson kívül kell egy nagy adag szerencse is!:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ngyon csalódott lettem volna, ha nem sikrül megtalálni ezt az utolsó csokrot.

      Törlés