2014. március 2., vasárnap

Kiszáradt Merzse-mocsár - esőben

Mostanában úgy adódott, hogy többször is a Ferihegyi reptérre kellett szállítanom a gyerekeimet. Kellemest a hasznossal: miután feltettem őket a gépre, elhatároztam, hogy meglátogatom a reptér háta mögött elterülő Merzse-mocsarat. Két hete próbálkoztam először, fantasztikus tájékozódó képességemnek köszönhetően két óra alatt sem találtam meg, annak ellenére, hogy már jártam itt tavasszal.  Reggel csodás volt az idő, párás, de hét ágra sütött a nap, izgatottan vártam hát, hogy vége legyen a munkának, a célállomásra fuvarozzam a gyerekeimet, és térképekkel feltérképezve megtaláljam ezt a folyton eltűnő mocsarat. Mire a reptérre értünk már szakadt az eső. Kissé bánatosan, de rendkívül elszántan mégis mocsárkeresőbe indultam. Nem volt egyszerű, de végre megtaláltam! A Rákoskerti vasútállomásról kb. 10 perc alatt elérhető a tanösvény bejárata autóval. A sáros földúton, a zuhogó esőben csúszkált a kocsi, a kátyúkat ügyesen kikerültem, de nem mertem gyalog jönni, nem tudtam, jó úton járok-e? Végül ott álltam a tanösvény bejárata előtt!
Gumicsizma, esőkabát, fényképező a kabát alatt, törlőkendő a szemüvegre. Ennek ellenére az állványt sokáig elő sem vettem, nehogy megázzon a fényképező, inkább magasabb ISO-t használtam, és fák alól kattintgattam.
A tanösvény bejárata. Balra fent: kifakadt a barka.

Esőcseppek hintáznak az ágak végén
Csendesen zuhog
A tavasz első jelei

Út a mocsár közepébe.
Látvány a mocsár közepéről: Teljesen kiszáradt, száraz lábbal át lehet kelni rajta. Tavaly gyönyörű kis tó volt itt.
Selyemkóró mező


A fák ágait zöld zuzmók borítják. Szerintem abszurd látvány.

Ágas-bogas
Utolsó pillantás

4 megjegyzés: