2021. augusztus 27., péntek

Sár-hegy augusztusban

 Szeretek visszajárni kedvenc kirándulóhelyeimre több évszakban is. Kíváncsi vagyok milyen lehet más fényviszonyok, időjárási körülmények között. A Sár-hegy esetében a virágokra voltam különösképp kíváncsi.  Úgy adódott, hogy augusztus közepe táján tudtam ellátogatni oda. (Áprilisi és júniusi utam.)

Az alant elterülő alföldi szántóföldek látványa most is elkápráztatott. 
Egy igazi magyar különlegesség is virágzik a Sár-hegyen, ez pedig a magyar gurgolya Csak Magyarországon élő faj, fokozottan védett (eszmei értéke: 100.000 Ft) ! Élőhelyei a szélsőségesen száraz nyílt dolomit sziklagyepek. 

magyar gurgolya 
magyar gurgolya

Persze a virágok nagy része már termést érlelt, de azért találtam még néhány virágzó példányt is. 

molyhos ökörfarkkóró

barátszegfű

fehér hamuka

csomós harangvirág

mezei iringó - további magyar nevei: szamárkóró, ördögszekér, ördögkeringő, ördögnadrág, ördögrakolya, macskatövis, iringófű, szamártövis, szúnyogtövis.  Ősszel az egész növény leszakad a tövéről, és a szél kergeti tova, innen az ördögszekér elnevezés. 

közönséges gyujtoványfű - A középkorban megbecsült gyógynövény volt. A rontás 8rossz varázslat ül valakin) ellenszerének tartották, ezért mindig jó, ha van nálad egy kis csokorral. 


macskahere termése - Virágzó példányokat megtaláltam júniusban

orvosi ziliz termése

A távolban a Mátra vonulatai mögött bukott le a nap. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése