2019. december 22., vasárnap

Dinnyési fertő és a vadludak

Tatai kirándulásom után az internetet böngészve azt találtam, hogy vadludak nem csak az Öreg-tónál telelnek, hanem például Dinnyésen is akadnak szép számmal. Így aztán felkerekedtem, hogy megnézzem őket ott is. A Madárdal tanösvény egészen az első madárlesig elvezet, utána azonban a "Fokozottan védett természetvédelmi terület - Engedély nélkül belépni tilos" tábla fogadott. Így aztán csak a nádas széléről lestem a naplementét és a kisebb csapatokban szálló madarakat. A naplemente viszont különleges volt!


Mintha két különböző felhősáv mozgott volna egymás felett, két különböző irányban. A lemenő nap sugara azonban csak az alsó sávot érte el, így a szürke felhők alatt kis narancssárga, illetve rózsaszín habok úsztak. 
Majd a finálé következett:  végső erejével a nap a felhők alját vörös lángba borította, majd végleg eltűnt a látóhatár alatt. lassan a lángok is kihunytak és sötétben botorkálva értem vissza a tanösvény bejáratához.  

4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű képek! A vadludakról sok fotót láttam már, de az alkonyi környezet különlegessé teszi a képeket!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a leírást, élvezet volt olvasni.
    A fotók csodásak! 👍😁

    VálaszTörlés