2019. december 28., szombat

Virágfotóim 2019


A Radnai-havasokban nagy hegyek közötti tisztáson a Mosolygó-tó vizében visszatükröződő felhőfoszlányok között ringatózott ez a mocsári gólyahír.
Zuzmós sziklák között megbúvó szellőrózsa világított hófehér szirmaival


Hóvirág - az első idei virágfotóm

Anyósom emlékére - élete utolsó hetét sajnos kórházban töltötte. Egy látogatás után kanyarodtam el a Budakeszi erdő felé megnyugvást keresve.

Idén sem hagytam ki a csáfordi erdő tőzikéit. 
Ékes vasvirág és szarkalábak a Sánc-hegy oldalából. 
Félig nyílt üstökös gyöngyike  
Egy bakszakáll repítőpihéi



Erdei iszalag magvai a lemenő nap fényeiben

Páfrány 
Tőzike és hóvirág virágzása teljében és "rongyosan". Szeretem megfigyelni, milyen lesz egy virág, miután elvirágzott. A többi pompázó növényke között szerényen bújik meg - már megtette a dolgát...

 

Az idei év felfedezettjei

Idén (is) sokat jártam a Fundoklia-völgybe és a Sánc-hegyre, ahol virágkülönlegességeket kerestem. Néhányat sikerült megtalálni, néhányat még mindig nem. Talán jövőre.... A teljes gyűjteményem itt látható: >>.
Csikófark - igazán futurisztikus látvány, alig lehetett észrevenni a magas, sűrű aljnövényzet között. Különlegessége, hogy a "lány" és a "fiú" egyedek virága is különböző. Sajnos a leánykákat nem találtam meg.


Deres szádorgó. Magyarországon eddigi tudomásom szerint csak egyetlen helyen található.

Legalább háromszor botlottam bele idén mocsári , vagy óriás zsurlóba. Egyszer egy börzsönyi éger láperdőben, kora tavasszal. Akkor még csak kopár szárként meredeztek elő a földből.  Másodszor Medves környékén, szabályosan belecsúszva a lejtőn a láp közepébe. Olyan volt, mintha a dinoszauruszok korába cseppentem volna hirtelen.  Harmadjára pedig a Visegrádi-hegységben, a Csepel-forrásnál őszi levelek közé rejtve. 

Valójában ez nem virág, mégis nagyon különleges látvány volt. Egy kiszáradt Duna mederben a száraz moszatot törték át ezek a kis növénykék. 
Végül egy késő őszi virágfotó az aranyvesszőről. Háttérben az erdő mélyének őszi színkavalkádja adja a hátteret. Fura, hogy fák között találtam rá erre az özönnövényre, de mégis ez adja a különlegességét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése