2013. augusztus 25., vasárnap

Zöld folyó

A ráckevei Duna holtágat szerettem volna megnézni, de megláttam a térképen az érdekes nevű Damariba-szigetet. Így leparkoltam a kocsit a Duna parton, és felfedező útra indultam. Rögtön, ahogy kiszálltam a kocsiból, mozdulni sem mertem! Egy bakcsó ült a holtág közepén velem szemben. Lassan elővettem a fényképezőgépet, állványt már nem is mertem állítani, kicsit közelebb mentem. Meglepődtem. A  Tisza-tó bakcsói rendkívül félénkek, ez meg egész közel hagyott menni. Tisztességesen megvárta, amíg készítek róla profilból egy képet, majd elrepült. Ekkor már a kutyát is ki mertem engedni a kocsiból, aki ez idő alatt már nyilván puhára sült a melegben, és izgatottan várta, hogy belevethesse magát a vízbe. A Duna fő ágához nem nagyon lehetett hozzáférni, a parton nádas, ahol nem, ott horgászok foglalták el a helyet. Illetve ahol se nádas, se horgász, ott annyi döglött kagyló, úszóhólyag és halmaradék lögybölt a vízben, hogy nem volt kedvem a kutyát beleengedni.
Na de a holtág! Egész különleges látványt nyújtott! Mindenütt  sűrűn befedte a békanyál, puha zöld szőnyeggel borítva a víz tetejét. Egy szellő sem rezdült, a nagy mozdulatlanságban az volt az érzésem, sétálni lehetne rajta.

Csak a vízból kilógó faágag sejtetik, hogy a zöld takaró alatt víz van.

Mélybe tekintő

 Fénylő zöld folyó

Vadregényes

Nád és páfrányok

Minimál füzénnyel

gyékényes

Felirat hozzáadása


Hasonló bejegyzések:

3 megjegyzés:

  1. Hogy te hová tudsz elbarangolni.
    Nagyon tetszett amit fényképeztél, és ahogy írsz róla. Tényleg élvezetes.

    VálaszTörlés
  2. Tetszik, ahogy minden lehetetlen helyet felkeresel.:) Ez dicséret.;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A lehetetlen helyek az orrom előtt vannak, bárhová megyek :)

      Törlés