2022. október 2., vasárnap

Fátra erdeinek esszenciája

Valahogy minden olyan titokzatos volt már akkor, amikor a parkolót elhagyva végre beértünk az erdőbe. Pedig előtte csudaszép hegygerincen jártunk, vöröslő áfonyabokrok borította hegyoldalakon, gőzölgő hegycsúcsok látványával övezve. De ez valahogy mégis más volt. Mintha egy elvarázsolt világba csöppentem volna bele. 

Későre járt már, és alig néhányan barangoltak a fák között. Sötét fellegek gyülekeztek a lombok felett. Mi csak mentünk, csendesen, kicsit fáradtan, hallgattuk a száguldó patak zúgását, a szél süvítését, figyeltük a hajladozó ágakat. 


A táj szelídnek tűnt, annak ellenére, hogy a  vízesések nagy robajjal szaladtak tova, szorgalmasan vájva-formálva a sziklákat. Azok azonban mégis puha mohaággyal vették körbe alakítójukat. 

Aztán megálltam a patak mellett, megakadt a szemem valamin. Percekig figyeltem, ahogy a sebes víz körül ölel egy őszi levelet. Ami dacolva az áramlattal, nem mozdult, mintha odatapadt volna. Hiába, ő sem akarja elhagyni az erdőt! 
Fotóztam és megtörtént a csoda:  érzetem, hogy lelassul körülöttem minden, és eggyé válok a patakkal, a falevéllel, egyszerre voltam szeleburdian heves, mint a folyó és megfontoltan nyugodt, mint a falevél. (Majdnem belecsúsztam a nedves szikláról a vízbe, miközben erősen koncentráltam a fényképezőgép beállításaira, és fixen tartására. ) Pont úgy tartottam magam, mint az a falevél! De erre csak most jöttem rá, amikor írom ezt a bejegyzést. 

 

Onnantól kezdve más lett az erdő. Mintha megértettem volna, mit csobog a víz, mit susognak a fák.  

Hatalmas fák vízmosta gyökerei kanyarogtak a talaj felett, kis tálakat képezve a földből. Szinte vártam, hogy megcsendüljenek, mint egy óriási zen tál hangszeregyüttes. 


Aztán egy  kanyar után, mintha a mesebeli sötét erdőbe pottyantunk volna: piros kalapú fehér pettyes gombák alkotta telep borította az erdő alját. 

Még egy szalamandra is megmutatta magát.


És az őszi kikericses rétet is megtaláltuk. 


Kívánhattam-e volna ennél többet?



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése