2018. június 23., szombat

Virágokkal borított Rax-fennsík

A Rax hegységről idén télen hallottam először, nem is hittem volna, hogy nyáron már az idilli, virágokkal borított, ám turistáktól nyüzsgő Alpok fennsíkon fogok sétálgatni.
Hirschwang városkában épült Ausztria első sífelvonója 1925-ben, mely most 1500 m magasságig szállítja a turistákat. Igény esetén 10 percenként indul a felvonó, ahogy megvettük a szokásos borsos árú jegyet, máris libeghettünk felfelé a kabinban.
Raxseilbahn felső állomásától számtalan könnyen bejárható sétaút indul, végig színes virágok és a környező hegyek lenyűgöző látványától övezve. 
Legmagasabb pontja a 2007 méter magas Heukuppe, de az oda vezető út során több kilátópontot is érinthetünk.


A Preiner Wand csúcsán díszelgő kereszt innen nézve nagyon szelídnek tűnik. Ám családom egy része a keresztet  másik oldalról, a gigászi, csupasz sziklaszakadék felől, via ferrata úton közelítette. 
Azok az apró kis pontotok a sziklákon családom bevállalósabb tagjai.
Bevallom, nekem inamba szállt a bátorságom, mikor megláttam a 400m magas függőlegesnek tűnő falat. Ezért is választottam inkább ezt a kényelmes megoldását a csúcs meghódításának.
A fennsíkon tarka virágözön várt bennünket. 
alpesi cickafark

zergeboglár
ujjaskosbor







1 megjegyzés: