2023. június 20., kedd

Kilátás a Hárs-hegy tetejéről

A   Kaán Károly kilátóból nagyon érdekes panoráma tárul elénk. Minden irányban más. Nyugat felé  tekintve látjuk a legkevesebb házat. Végtelen erdők, frissen kaszált rétek látványában gyönyörködhetünk Ahogy haladunk észak felé, feltűnnek a távolban Adyliget, Remetekertváros, talán még Nagykovácsi házai is. Majd Hűvösvölgy házait körülvevő hegyvonulatok, a vitorlázó repülőtér, a Hármashatár-hegy ívei keretezik a látványt. Szép, tájba olvadó látvány. 

Kelet felől a város látképe meglepetéssel tölt el. Persze, tudtam, hogy Buda sokkal zöldebb, mint Pest, de ennyire nyilvánvalóan látványosan még nem szembesültem ezzel. Pedig jártam már itt máskor is, nem csak hajnalban. 

A Parlament és a dunaparti villák szinte védbástyaként őrzi a házakkal sűrűn fedett pesti földet. ehhez képest a budai oldal kész felüdülés, a zöld borítás alól (nem is olyan) apró pettyekként tűnnek elő az épületek. 


Dél felé haladva elszomordova láttam, hogy Budát sem kerülheti el az építkezés. Egész közel magas lakótelep nőtt ki az erdő közepéből. A távolban, a Gellért-hegy mögül pedig jól kivehető a Lágymányosi-öböl nemrég épült hatalmas tornya tetején villogó jelzőfény. Budapestről szinte mindenhonnan látszik,  még az utca szintjéről is. A torony mögött pedig a csepeli új stadion hatalmas ellipszis alakú képződménye is jól kivehető. Sajna én mindkét épületet teljességgel feleslegesnek gondolom, remélhetőleg be fogják tölteni a szerepüket, ha már megépültek.  


Dél felé újra zöld lesz a táj: az Erzsébet - kilátó büszkén magasodik a János-hegy tetején. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése