2023. május 10., szerda

Pilisszentlélek körül

Hullámzó árvalányhajak lengedeztek  a meredek sziklapárkányokon. 
Szemközt Pilisszentlélek házai. Ugyanez márciusban.

Tavaszi Pilisszentlélek körüli túrám alkalmával találtam ezt a kilátópontot, és már akkor tudtam, hogy látni akarom majd teljes pompájában zöldellni. Így aztán most errefelé vettem az irányt. Úgy terveztem, délelőtt bolyongok egyet a völgyben, majd  késő délután terveztem elérni a sziklákat, már csak a fotózhatóság miatt is. Az erdő egész nap tele volt madárdallal. Mármint miután a házakat magam mögött hagytam. A faluban ugyanis folyamatosan aprította egy fűrészgép a fát. Sikító hangja sokáig kísért az úton. De egyszer csak  a madárdalos erdő marad és a lombokon átsejlő napsütés, valamint az utat szegélyező vadvirágok színkavalkádja. 

A látvány Esztergom felé. A távolban elvileg a Duna csíkja is látszódott, bár a fotón alig észrevehető. Esetleg teljes képernyőn...
A látvány azt sugallja, ember nem lakta erdőség közepén vagyunk, ámde a völgyben a Dobogókő-Visegrád autóút vezet végig, sajna az azon átrobogó autók zaja felhallatszik. Ez némiképp megtöri az idillt. Mindezt némiképp ellensúlyozza a melegen sütő nap és a sziklagyep színes virágszőnyege..

 

A kilátóponton  rengeteg színes virág nyílt. A képen szurokszegfű látható. 


zsálya és szender

A csúcs alatti sziklavonulatot nem egyszerű elérni. Meredek, csúszós út vezet le. 

Ilyen kis minisatűr virágos rétek húzódnak meg a sziklák tövében. 


Dél körül ilyen szép réten ejtőztem, olvasgattam és fotóztam a kosborokat.



Tarka pettyeskosbor, bíboros kosbor,
sömörös kosbor, tarka pettyeskosbor.



Az erdei utakon gombákat is találtam. Számomra beazonosíthatalan...


Valamilyen csészegomba (barna, erdei?)



Sárga őzsaláta - kiváló ételízesítő!




A pisztricnek nagyon megörültem. Azonban amikor megfordítottam, tele volt lakóval az alja. Néhányan riadtan szétszaladtak, némelyek azonban inkább csak meglapultak. 


Visszafelé vezető úton is elcsábítottak a szép zöld kaszálók, no meg a szemközti hegyvonulat látványa. Egyszer egy őz vágott át előttem a réten hangos ugatással. 


A falu határában sok kivágott fa mellett ez a csendélet fogadott. 

Ne lopj!

2 megjegyzés:

  1. Az utolsó két kép a legkedvesebb az én szennyezett lelkemnek. 😄

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megértem a lelkedet :) Akartam is külön posztot nekik, de aztán mégis ide tettem.

      Törlés