2024. augusztus 7., szerda

Szlovén Vízöntők bevetésen

A Szlovén Vízöntők nevet párom adta FB messenger csoportunknak, ahova az idei szlovéniai túrázásunkhoz csatlakozó családtagjaimat gyűjtöttem össze. Utalt ezzel arra, hogy ahol túl sok van belőlünk, ott esni fog! Lásd a tavalyi Hét Tó Völgye túránkat, amit egyenesen özönvízszerű esőzés mosott el. Idén is beterveztem ugyanezt az utat, ezúttal hét fővel, hátha a külsős tagok elűzik az átkot.

Szép napsütésben indultunk reggel, ám mire Bohinjba értünk jó kiadós zápor áztatta az autót. A szálláson megvártuk, míg eláll az eső, majd a Ribnica folyó vízesése felé vettük az irányt. A Srednija vas v Bohinju faluból alig 2 kilométeres sétával érhető el ez a szép vízesés, egyáltalán nem kihívásokkal teli, ámde ciklámenekkel szegélyezett úton.

Fülledt melegben, felhős időben értünk el a vízeséshez, jól megizzadtunk, úgy döntöttünk, megmártózunk a  jéghideg vízben. Mártózás közben csak azért nem sikoltoztunk, mert belénkfagyott a szusz, viszont kellemesen felfrissültünk.

A Ribnica folyóban alig csordogált a víz.

Ciklámenek szegélyezték  az út szélét

A sziklák alatt ott morajlott a lezúduló víz.

2. vízesés. Jól esett megmártózni a hűvös vízben.  Nagy élmény volt!

Ez a kis foltos szalamandra a vízesés tava felett a szikla mélyedésébe húzódott be. Elvileg úszni is tud, de most ne méltóztatott.

Az 1. vízesés felülről

Mire visszaindultunk, persze újra nekikezdett az eső, így az első vízesésbe már esőkabátban gázoltunk be.