2023. január 21., szombat

Idei elsők

Bár a szenzációs hírek arról szólnak, hogy végre van hó, az ország magasabb csúcsain, és jómagam is nagyon vártam már a bokáig, netán térdig süppedő hóban való túrázást, mégsem valamelyik csúcsot céloztam meg a hétvégén, hanem virágkeresőbe indultam. 


Ennek oka pedig igencsak prózai: egyrészt dolgoztam délelőtt, másrész nem volt kedvem a tömegben tolongani. Sem a Visegrádi-hegységben, sem a Börzsönyben, sem a Mátrában.

Így aztán inkább egy rövidebb kiruccanás keretében megkerestem a tavaszt. Erről persze egyetlen médiában sem esett még szó, pedig az idei tél melegebb időjárása előcsalogatta a korán kelő virágokat.

Talán idén kicsit  túl korán keltek...

Téltemető 



Hóvirág

Többnyire még éppen csak előbukkant a fejük a föld alól, a virágok szorosan becsomagolva kuksolnak a lepellevelekben, de egy-két példány már bólogat a kis fehér virágával. 


Imádom, ahogy elemi erővel törnek elő az avar alól.


Csillagvirág



3 megjegyzés:

  1. Nagyon belejöttél a makrózásba (is)! A régi optikáddal tolod?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tavaly vettem egy 105 ös Nikon makro objektívet. NAgyon szeretem. Szép rajzolata van.

      Törlés
  2. Jól esik ilyen nyomasztóan szürke időben vidám, színes növényeket nézegetni. Nálam a 2. a favorit. És valóban, a makrózáshoz elengedhetetlen egy szép rajzolatú makróobjektív megléte.

    VálaszTörlés