2023. január 18., szerda

A Pes-kő a Gerecsében

Vértestolnáról alig fél órányi sétára található ez a látványos sziklaalakzat, melynek tetjéről megpillanthatjuk Tarján házait, és templomának tornyát, a távolban pedig akár még a Pilis csúcsait is.

A felfelé vezető út nem túl hosszú, kevesebb, mint fél óra alatt el lehet érni a 300 méter magasságból letörő  sziklafalat egy erdészeti úton. Az út lélegzetelállító, no nem a meredeksége miatt, hanem az utat szegélyező mohával borított sziklák és fák miatt.

A csúcsra felérve érdemes mindkét irányban végigsétálni a gerincen. Bár most az időjárás nem volt kedvező a látványos panorámaképek készítéséhez, a kilátás mégis remek.

Egy helyen leereszkedhetünk a sziklapárkányokra is, keskeny ösvényen, szédítő meredély mellett sétálhatunk be a Pes-kő barlanghoz.
Lefelé is szédítő a látvány: a teraszos elhelyezkedésű  mészkősziklák  látványa húz a mélybe.
Innen erdészeti utakon, kis ösvényeken ereszkedtünk le Vértestolna közelében található festői kis tóhoz.
Szeretem, hoyg télen is tudnak sznesek lenni a fák!
A Tarjáni-malompatak mellett haladtunk visszafelé. Megtekintettük a Vértestolnai kilátóból is a tájat. A kilátó építése véleményem szerint teljesen indokolatlan, nem látni sokkal többet a tájból a tetején sem, viszon a kéktúrázók számára jó éjszakai szállás lehet a torony széles és fedett felső szinje.

Hamarosan visszaértünk kiindulási pontunkhoz. Könnyed és szép téli séta volt!