2021. december 15., szerda

Egy év a Börzsönyben

Idén valahogy úgy jött ki a lépés, hogy csaknem minden hónapban legalább egyszer jártam a Börzsönyben. Magam is meglepődtem ezen, nem volt tudatosan tervezett döntés, csak az év végén szembesültem a ténnyel. A Börzsönyre valahogy meg kell érni. Úgy látszik, most jött el az ideje. Íme egy válogatás az idei túráimból. 

Januári Kemence - Csóványos jégcsapos körtúra



Február:Panorámatúra a Börzsönyben

Ezúttal diákjaimmal sikerült egy felejthetetlen körtúrát tenni Nagymarosról a  Juliánus-kilátó közbeiktatásával, a Remete-barlangot is  útba ejtve. Ragyogó tavaszi napsütésben kirándultunk. 


Március: Malom-patak, Törökmező, Nagymaros


A túraútvonal talán leglátványosabb része volt ez a kilátópont. Március közepén fagyos szélviharban vacogott itt a fogunk. 

Április: Csarna-völgye

Ez egy vidám túra volt!

Májusban rögtön két túrát is sikerült lebonyolítani: 
Honti szakadás és Drégely vára


A Börzsöny eme kevésbé ismert kis szurdoka az 1700-as évek végén keletkezett egy kiadós záporeső folyományaként. 

Családi túra a Nógrádi vár körül

Panoráma a várból

Június: A Börzsöny esszenciája egyetlen képben


Fizikai és érzelmi hullámvasút Diósjenőtől Csóványosig. 

Július  végén fedeztem fel Nagybörzsöny elragadó kis faluját


Szeptember: Többnapos túra a Csóványosra

Az augusztus kimaradt, de szeptember elején többnapos túrát terveztem a Csóványosra. Sátorral, kutyával. Dézikém megadóan jött velem az utolsó nagy túrájára. 

Végig jártam a Börzsöny ókori földvárainak egy részét. 

Októberben rögtön két túra is sikeredett


Túra a Börzsönyi Hegyek Nagy Tudorával

Panoráma a Hollókőről - Nagyon szép túrát tettünk itt a családdal. 

Novemberben újra végigjártam a júniusi útvonalat

Mánalátó

Decemberben újra itt, a börzsönyi vadonban

A börzsönyi vadon volt az év legnagyobb felfedezettje számomra. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése