2018. augusztus 26., vasárnap

Kenuval a Molnár-sziget körül

Kis-nagy családommal a soroksári Duna-ágon terveztünk egy rövid, délutáni evezést. A Gubacsi-hídnál horgonyzó Kalóz-Tanyáról indultunk kenukkal és kajakokkal, hogy leevezzünk egészen a Molnár-szigetig, és ott a vadregényes kis ágon megkerülve a szigetet, végül visszatérjünk a kiindulási pontunkhoz.  A kölcsönzőnél a fiatalember zord arccal fogadta az esetleges késésre vonatkozó kérdéseinket, így  nagyon reméltem,  hogy ezt a 12 km-es távot kevesebb, mint 4 óra alatt, a kölcsönző zárásáig teljesítjük.
Már az elején kiderült számomra, hogy a gyerekek remek vízbiztonsággal rendelkeznek, vígan mozgolódtak a kajakban, kilógatták a lábukat, felálltak, hátrafelé ültek, mindeközben egy pillanatra sem vesztették egyensúlyukat.
Így aztán miattuk már nem kellett aggódni.
A folyón lefelé evezve szépen elhaladtunk a csepeli sétány jellegzetes pontjai mellett: a játszótér, a lakótelep, a sétány, vízisport-egyesületek épületei ismerősen köszöntek vissza múltkori biciklitúránk képei közül.
Meglepően hamar elértük a Molnár-sziget csúcsát, ahol bekanyarodtunk a Duna még csendesebb mellékágába. Tavasszal gyönyörű, kolonokkal teli sima tükrű víz fogadott itt, nagyon kellemesen és akadálymentesen lehetett haladni.
Most - a nyár végének, vagy az alacsony vízállásnak köszönhetően - nyílt víztükröt csak keveset találtunk, többnyire vízinövényekkel sűrűn benőtt  úton haladtunk. Több ponton erősen kellett húzni az evezőket, hogy átjussunk a sűrűbb részeken. A lapátok sokszor érintették a meder alját.
az ÚT
Talán ebből kifolyólag csak kevesen jártak errefelé, és a madarak teljes nyugalomban vették birtokba ezt az ágat. Mi is rengeteg szürke gémet, kócsagot, szárcsát, tőkés récét, bölömbikát és még ki tudja miféle állatot láttunk, s bár nem engedtek túl közel magukhoz, mégis hatalmas élmény volt számomra, hogy fotózhattam őket.
Tollászkodó szárcsa
Startra készen
Kirepülés

Gyülekező

Bölömbika? Nem volt könnyű észrevenni a part menti kuszaságban.
Szorgalmasan legelik a víz tetején úszkáló zöldet. A szülők nagyon dühösek voltak, hogy eleveztek melettük, hangosan sziszegtek felénk.

Tenyérnyi rák súlyát is elbírja
Egy ponton elakadt a kenunk, ki kellett szállni, hogy átemeljük a zátonyon. Csaknem ráléptem erre a tapogatózó siklóra.
Láttunk egy másik siklót, amint hallal a szájában úszott, és egy béka ki akarta venni a szájából a halat. Kicsit üldözte, aztán feladta.

Végül átküzdöttük magunkat a sziget másik végéig, itt már a csepeli ágon gyorsan haladtunk visszafelé. Bár szembe fújt a szél, és többször is belegabalyodtunk horgászzsinórokba, a pecások nagy örömére, még zárás előtt visszaértünk a Kalózokhoz.