2017. november 16., csütörtök

Egyetemi Élő Növénygyűjtemény, avagy a soproni botanikus kert

Ha Sopronban jársz ne csak a belváros ódon házai között bóklássz, hanem legalább egy órácskára merülj el a természet sokszínűségében a Soproni Egyetem gyönyörű kertjében (ingyenesen látogatható nyitvatartási időben). Az egyetem Növénytani tanrszékének irányítása alatt csaknem 100 évvel ezelőtt kezdték meg az iskola parkjának tudományos célokra történő átalakítását. A kert  1978-ban  országos jelentőségű védett területté nyilvánították a 17,2 hektáros területet, ahol több ezer növény-és állatfajt fedezhetünk fel sétánk közben. Mi most őszi pompájában járhattuk végig.
Mint bármely más botanikus kertben, itt is találkozhatunk kis táblácskákkal a növénytársulások mellett. Az egyikről például azt tudtam meg, hogy a a fát COBRA fakötési rendszerrel biztosították. El nem tudtam képzelni, mi lehet ez? A talajt, vagy a gyökérzetet erősítették meg, mint a Pisai ferde toronynak?  Nem! Utánaolvastam, a COBRA fakötési rendszer a fák statikai megerősítésének új módszere. 

Szobrok a a parkban: 
Őszi mocsárvilág a kert egyik sarkában.

A park közepén találhatjuk meg a 2012-ben átadott  tájba olvadó élményközpontot, a Ligneumot, Számtalan programmal, hatalmas, izgalmas terekkel és ötletekkel várja a látogatókat.

Az egyik épület mellett két hatalmas mamutfenyő áll.
Séta közben megpihenhetünk a park padjaink, és elnézegethetjük az arra reppenő madárkákat.

2 megjegyzés: