2021. július 22., csütörtök

Tokaj és a Bodrogzug

Tokajba kb. délre érkeztünk, és az izzasztó forróság miatt egyenest a strandra mentünk. Rövid fürdés és gyors ebédelés után kenukat béreltünk, és tanácsot kértünk, merre érdemes eveznünk? A kétes küllemű hajó és felszerelés birtokában felfelé indultunk a Tiszán, áthaladtunk két híd alatt is,  majd a Bodrog és a Tisza összefolyása után a Bodrogon folytattuk tovább a túrát. A folyó szép csendesen csordogált, nem volt nagy az áramlat, könnyedén eveztünk felfelé a számtalan motorcsónak verte hullámok ellenére is. Kb. 5 km megtétele után letértünk jobb kéz felé egy kis ágba. Mintha megállt volna a folyó. A part menti fák között egy tanösvény táblái tűntek fel, a part mentén mindenféle vízinövények, vízitök, sulyom, kolon ringatózott az evezők keltette hullámverésben.
A távolban egy régi zsilip maradványai tűntek fel.
Átkelés a régi zsilipkapun.
Itt még csendesebb lett a víz. Mindenfelé madarak röppentek fel, kócsag, szürke gém, bakcsó nyújtogatta felénk a nyakát. Még egy darabig eveztünk előre, de sajna vissza kellett fordulnunk, hogy időre visszavigyük a hajókat a kikötőbe. Ekkor már nagyon bántam, hogy  nem indultunk korábban, a kis ágból még többfelé ágaztak el újabb izgalmas felfedezni való rejtekes zugok.

Az evezés után már csak egy rövid esti sétára maradt idő Tokaj belvárosában. Sajna éppen rengeteg helyen folytak felújítási munkálatok, de azért így is megkapó a városka egyedi hangulata.

Meg kellett állapítsam, hogy ezen a vidéken minden a Rákócziakra és a szabadságharcra emlékeztet: Végigsétáltunk a Rákóczi utcán, elhaladtunk a  Rákóczi Étterem és Kávézó zárt ajtaja, valamint II. Rákóczi Ferenc lovasszobra előtt (melyet a szabadságharc kitörésének 300. évfordulójára állítottak).
A Rákóczi utca a Kossuth térbe torkollik, ahol meglepett a teret uraló  neoromán stílusban épült  Jézus szíve  római katolikus templom szépséges épülete. Kis tornyocskájával inkább egy mesebeli várhoz hasonlított első pillantásra, mint templomhoz.
A városban tett rövid séta után hamarosan hazafelé vettük az irányt. Eme villámlátogatás arra volt jó, hogy ízelítőt adjon nekem a Tokaj-hegyalja varázslatos világából és tudjam, ide még hamarosan vissza kell jönni!