2013. február 20., szerda

Egy pillantás a Dunára

Az életem úgy alakult, hogy megszűnt ez a munkahelyem, így legnagyobb sajnálatomra elmaradnak a reggeli dunaparti séták is,  ezzel félbemarad kis projektem.  Azért még biztos kijövök majd ide Dunát fotózni, de azért az már nem lesz ugyanaz.
.
.
.

Keddenként Békásmegyerre járok dolgozni. Az utam a Duna mellett visz el. Télidőn épp akkortájt kel a nap, amikor elérem a Római-partot.  Csodás látványt nyújt a Duna. Egy kis időre mindig megállok, sétálok és közben fotózok. Ezek a munka előtti pillanatképek láthatóak ezen az oldalon.


Miért tűnik el a Római-part? 

A téma különleges aktualitása - bár nem ezért indult - hogy át akarják alakítani a Római-partot. Íme egy videó a témában: Miért tűnik el a Római-part? 
Tájékozódhatsz az alábbi Facebook oldalon is: https://www.facebook.com/FakARomain.
Igazán kár lenne ezért a gyönyörű, még természetes partszakaszért.

Hív a Duna!

A Danube Flow program egy eseménysorozat az év tavasztól őszig tartó időszakában. Célja, hogy a Dunát és annak fenntartható használatát népszerűsítse. A program 2012-ben Budapestre fókuszált, de 2013-tól már a teljes magyar Duna szakasz bemutatását és a Duna-partot fontosnak tartó közösségek aktivizálását igyekszik elérni partnerek és támogatók bevonásával. Bővebben ezen az oldalon olvashatsz erről. 

2013. szeptember
Meglátogattam a régi kollégákat. Természetesen útba ejtettem a Dunát is.



2013. augusztus
Júniusban véget ért  a tanítás. Ez az én szempontomból azt jelenti, hogy nyáron nem kell mennem tanítani Békásra, tehát nem megyek el heti rendszerességgel a Római-parton. Megvallom, hiányzott a hely hangulata.  Egy forró nyári napon odavittem a kutyát strandolni. Ennyi neki is jár! Íme néhány fotó a kora délelőtti mozgolódásból:
A kutyának is jár a fürdés, no meg egy kis kacsahajkurászás.
Valamit visz a víz. Valahol le is teszi.

Reggeli mozgás a parton.
Tengerparti hangulat



Barátságos kis beszélgetőteraszok várják a vendégeket.


2013. május

Pipacsos - mert ez csak ilyenkor nyílik

Áradás
Csendes eső

2013. április
fehér és zöld

Fű  vízben

Középpontban

2013. március
Végiggörgettem az idei képeket, és egyetlen havas kép sem készült idén a Dunáról a Római-partnál. Az idei télen ugyanis, ha egyik nap  esett a hó, akkor a másik nap eső esett, és perceken belül elolvadt.

Az egykori Duna Terasz romja mögül
Hajóra várva


Úszó hotel


2013. február
A híd


Fák közül


Nyugalom

Egyensúly

Minimál
2013.január


Felkúszik?



1 megjegyzés: