2017. április 12., szerda

Kucsmagomba medvehagymával

Egy réges régi jó ismerősömről váratlanul kiderült, hogy képzett gombaszakértő és gombászni is jár. Az a szerencse ért, hogy mostanában életcéljának tekinti gombaszakértővé való nevelésemet, ami teljesen egybevág az én elképzeléseimmel is. Ugyan az első közös gombászásunk során csak egy árva piros csészegombát találtunk, ami csak egy kicsit kisebb, mint a körmöm, mégis rendkívüli műveltségre tettem szert kucsmagomba tekintetében. Így amikor egy erdei bóklászásom során szembejött velem, rögtön felismertem. Bár tölgylevelek között bukkantam rá, de ott nem tűnt fotózhatónak, úgyhogy a hegytetőn egy sziklára helyeztem, így minden porcikáját jól meg lehetett szemlélni.
Nevéhez méltón üreges, csúcsos süvege van. Belül a tönkje is és a süvege is üreges.

Mind színre, mind formára sokféle változatban előfordulhatnak. Ezt az elegáns fekete-fehér süvegeset egy másik helyen találtam lehullott levelek, salátaboglárka és ibolyák között.

Félbevágva jól látszik, hogy a tönk és a süveg egyetlen üreget képez, ellentétben a mérgező óriás papsapka gombával.
Bár nem találtam túl sokat, nagy izgalommal vártam, hogy elkészíthessem. Pár napja medvehagymát is gyűjtöttem, így azzal szerettem volna elkészíteni. 
Végül az üvegesre pirult hagymára rádobáltam a feldarabolt gombát, hozzáadtam a csíkokra vágott medvehagyamát, pár percig főztem, sóztam, borsoztam, megszórtam darabokra vágott paprikával, friss medvehagymával. 
Épp csak egy falat jutott kóstolóba mindenkinek! Íze a májra emlékeztet, nagyon finom!
További nagyon jó kucsmagomba recepteket találtam: http://www.foodandwine.hu/2012/05/10/a-kucsmagomba-aprilis-majus-legszebb-gombai/ 
Ezt az információt kaptam Fődi Attilától"Az összes hazai kucsmagomba faj 20 perc intenzív hőkezelés után fogyasztható biztonsággal! A hatályos rendelet nem részletezi, de - ha jól tudom - a fehérjéi állnak a háttérben. Az érzékenyebb gyomrúaknál olykor még megfelelő hőkezelés után/mellett is gondot okozhat a fogyasztása."



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése