2016. április 21., csütörtök

Budapest 100 - 2016 - 2. rész

A 100 éves házak programra fotós társaim már évek óta járnak, én idén csatlakoztam hozzájuk először, és csupán pár órát tudtam velük tölteni. Ez az idő csak arra volt elég, hogy épp kezdtem belelkesedni, és elhatároztam, hogy jövőre sokkal, de sokkal több időt kell itt töltenem!

Ebben a posztban inkább az esemény hangulatát szeretném visszaadni. Ahogy a lakók egy kicsit beengedtek az életükbe. Mi pedig belenéztünk. Mindenki a maga érdeklődése szerint...
3 szemszög
A legfelső emeleten egy egészen más világ fogadott. Talán azért, mert ide még jobban elér a nap, valóságos arborétum fogadott. 

Csordás Zoltán festőművész, 4. emeleti lakó szavai olvashatók az emeleten:
"A körfolyosón látható képek mindegyikének apropója maga a körfolyosó, a körfolyosói lét, formai tematika szempontjából mindenképp. Tizennyolc itt töltött évem alatt sokszor adódott úgy, hogy kipillantva a szobából e mikro tájra, az épp aktuális felindultságomban valami másnak és másnak adott aktuális formát ugyanaz a látvány. Először még a maga érdekességében és kifejezésségében ragadta meg a tekintetemet, majd kitalált, metafizikus térré alakulva, a spaletták résein keresztül beszűrődő teljességig. E világban portréim lakókká váltak. "



Megbabonázott a házak hangulata, valamint az a lelkes készülődés,  amivel a lakók fogadták a látogatókat. Sok helyen sütöttek süteményt, hagymás-zsíros kenyérrel kínáltak.



Mások meséltek a ház történetéről, kiállítást készíttek.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése