2018. október 10., szerda

Séta Gemencen a Vén-Duna kiszáradt medrében

Hétvégén a gemenci erdő Cserta kiránduló erdejének felfedezését tűztem ki célul. A bajai híd Dunafürdő nevezetű pontjáról a kék jelzésen haladva szép napsütéses őszi erdőben, széles homokos úton baktattam. Végig az út mellett kanyarog a Vén-Duna holtág, ami sokkalta izgalmasabbnak mutatkozott, mint a turistaút. Persze a fáktól alig látszott belőle valami, így  úgy döntöttem, közvetlen a parton folytatom utam.
Mivel az elmúlt időszak meglehetősen csapadékmentes volt, a víz szintje is ehhez igazodott, így akadály nélkül haladtam a víz mellett. Egy darabig kb. 20 méterenként egy-egy horgász markolta a pecabotját, ám hamarosan elfogyott a pecás, és elfogyott a Dunából a víz is.
Nagy élvezettel dagasztottam a sarat, majd csakhamar halványszürke homokba süppedt a lábam.
Számomra szürreálisnak hatott a sivatagszerű pusztát körülölelő színes erdőkaréj.
A Duna hol eltűnt, hol kis tavakat alkotott. A mozdulatlan vízfelszín visszatükrözte a part menti fák színes lombkoronáját.
A hely romantikáját csak fokozta a sok elszáradt össze-vissza dobált gally és a partot szegélyező apró fehér virágú őszirózsa szerű virágtenger.
A part menti erdő festői kuszasága és színvilága:

A gemenci erdőről itt találhatsz további képeket>>





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése