2014. október 25., szombat

Még mindig virágzik a rét

A háromnapos esős idő után felüdülés volt a mai napsütés. Bár már télikabátban, de kellemes időben a Tétényi-fennsík felé vettem az irányt. Mennyi virág nyílik még! Csodálkoztam nagyon. Találkoztam lennel, kék és fehér fajtával. Ez azért különösen meglepő, mert tudtommal a len délelőtt virágzik. És május-júniusban. Vagy mégsem. 
Sok virágot felismertem, hála a Növényhatározós csoportban tanultaknak. De azért volt amihez kellett a segítség újra. 
Aranyszínű békés füves rét.
Virágzó őszi rét.

Egynyári seprence
Ékes vasvirág. Nyáron az egész rét tele volt velük.
Terjőke kígyószisz: Főzetét a népi gyógyászatban hasmenés és bélhurut kezelésére használják

Csipkebogyó: Mint tudjuk, C vitaminban igen gazdag. A kutyám is előszeretettel fogyasztja. Volt, hogy egy hatalmas dán doggal és egy farkaskutyával sétáltam, és mindkettő a bokorról legelte!
Az osztrák zsálya olyan, mint egy nagy szőrös káposzta, csak laposabb. A közepe szürkés szőrökkel van bevonva. Nagyon tetszik a formája.(Köszönöm a meghatározást kedves blogolvasómnak, Orsinak!)
Ökörfarkkóró: szárítva, köhögés elleni teaként használhatók. Teája hígítja a vért, élénkíti a vese és a máj működését.
Csodás rajzolatú füvek
Az orvosi székfű vagy kamilla hittem volna. De nem: kaporlevelű ebszékfű.

Vöröslő disznóparéj. Remekül mutatott az őszi esti fényekben.Számos faját a magok miatt termesztik, főleg Ázsiában és Amerikában. Fontos tápláléknövénye volt az inkáknak és az Andokban ma kiwicha néven említik. A régi aztékok is ismerték, ők huautli-nak nevezték a növényt. Más mexikói bennszülött népek rituális italokat és táplálékokat készítettek belőle.    Egy érdekes cikk: Lesznek-e disznóparéj táblák Magyarországon?
Végül az utolsó pillantás a rétre, mielőtt eltűnt volna a nap.


Hasonló bejegyzések: 

4 megjegyzés:

  1. Külön tetszik, hogy leírást is kaptam a képek mellé, volt aminek nem ismertem a nevét, de most megtudtam :) Köszönöm! Az utolsó a kedvencem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is a Növényhatározós facebook csoportból művelődtem nagy részét, vagy most, vagy már korábban :)

      Törlés
  2. Szia! Bocs, ha már sikerült meghatározni, de a szőrös káposztád osztrák zsálya.:) De én is így szőrös káposztának hívom.:D Nagyon szép lett a kamillás fotó amúgy.:)

    VálaszTörlés