2014. október 26., vasárnap

Csontok

Még egy év eleji sétám során lettem figyelmes erre a különös csontkupacra a Tétényi-fennsíkon. Vajon hogy került ide, ráadásul ilyen szép rendbe rakva? Tán egy egész szarvascsorda került itt csapdába, és szőröstül-bőröstül felfalták őket a vadállatok, csak ezt a néhány csontot hagyták meg belőlük? Majd gondos kezek szépen összegyűjtötték, kupacba halmozták azzal a szándékkal, hogy később tisztességesen eltemetik? Vagy régészeti leletek ezek, az egykoron itt élt ős lajhár csontjai és azt várják, hogy valaki múzeumba szállítsa őket további vizsgálat céljából? Vagy ősember tanyázott a környéken, és az ő egykori ebédjének megfakult maradványai ezek? Vagy a szemközti dombon lévő kutyamenhelyről szállítják ide az elfogyasztott állatok maradványait? Megjegyzem állkapocs csontokat - fogakkal nem találtam, inkább csak lábszárcsontoknak néztem ezeket.  Esetleg valamilyen  rituáléhoz kellenek a csontok. Ördögűzés? A közelben semmiféle egyéb erre utaló nyomot nem találtam, csak egy régi elhagyott épület romjai szomorkodnak kb. 50 méterre. Ez a terep régen katonai gyakorlóhely volt. A fogságba ejtett ellenség maradványai? De mi történt a többi részeikkel? Na jó, azt hiszem nagyon beindult a fantáziám. Kinek van még ötlete? Írja a kommentbe!
A lényeg, hogy a csontokkal nem történt az elmúlt 8 hónapban semmi. Szép csendesen várják, hogy beteljesedjen a sorsuk, bármi is legyen az. Sőt  néhány csont azok közül, amit egykoron arrébb pakoltam, visszakerült a kupac tetejére! Kinek fontos, hogy szép rendben egyben legyenek? Félelmetes!
kora tavasszal
és most
 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése