2021. február 27., szombat

Panorámatúra a Börzsönyben

A Nagymaros - Julianus-kilátó - Remete-barlangok - Nagymaros körtúra útvonalon több ponton is remek a kilátás a Dunára és a szemközt elterülő Visegrádi-hegységre. Napos, késő tavaszi melegben jártuk most végig ezt az utat. 

A kilátóhoz már többször, több úton is feljutottam, Nagymarosról is legalább 3 úton jártam már ott, ezért most egy újabb útvonalat kerestem. Talán sikerült megtalálni a legszebb, leglátványosabb útvonalat, cserében meglehetősen meredek ösvényen haladtunk. 

Nagymarosról a Kálvári kápolnához vezető lépcsőkön kapaszkodtunk fel a hegyoldalon.

Majd a Foglár dűlő végén egy nagyon szép kilátással rendelkező meredek ösvényen haladtunk tovább, egészen addig, amíg el nem értük az országos kék jelzést.

A fák között némi pára bujkált ettől némi misztikus hangulatot sugárzott az erdő. 

Ez az út már egyenesen a Hegyes-tetőre vezetett. 

A kilátótól a sárga jelzésen haladtunk a Szent Mihály-nyeregig, majd utána a kék barlang jelzésen ereszkedtünk le a barlangokig. 

Kicsit aggódtam az útviszonyok miatt, mivel emlékképeim szerint száraz időben is meglehetősen meredek és csúszós a lefelé vezető út. Elképzeltem, hogy sár esetén ez mégjobban csúszhat. Mostanra azonban a sár is felszáradt, épp jó tapadós-nedves volt a talaj. 




Jól esett ücsörögni a barlangok előtt és elmerülni az előttünk lévő látványban, sajnáltuk itt hagyni, de  vissza kellett indulni, hogy elérjük a vonatot és 8 órára a legtávolabb lakó túratársak is hazaérjenek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése