2015. február 22., vasárnap

Téltemető-túra a Hárs-hegyen

Téltemetőt szeretnék fotózni! -erre ébredtem ma reggel, gyorsan meggugliztam, hol is lehet Budapest környékén téltemetőt találni. A Hárs-hegyen! Vettem is a cipőm, a kutyám, és a fényképezőm, mit nekem az esőre álló idő, irány a Szépjuhászné, onnan a sárga vonal jelzés visz fel a Kaán Károly kilátóhoz, állítólag ott van téltemető is. 
Édesapám szerint már jártunk itt egykoron, nekem egyáltalán nem rémlett, az újdonság erejével hatott rám a környék, s bizony elvarázsolt. Ahogy mentem egyre feljebb, egyre több szikla állt ki a talajból, az erdő alja tele volt kidőlt fákkal, melyeket szépen benőtt a moha.

A kilátó környékén feltámadt a szél, az út is jéggel volt borítva. Amíg én gyönyörködtem a táj vad szépségében, kutyám már a kilátót tetejéről vakkantgatott. Felmásztam hét utána.
A látvány fentről remélem megismételhetetlen! Az ónos eső által megcsonkított fák nem létező koronája szabad rálátást engedélyezett a hegyoldalra. Szemben az Erzsébet-kilátó.


A kilátóból lefele vezető út újabb megpróbáltatások elé állított. Kutyám nem mert lemenni a lépcsőn, ijedten szűkölt, minden tagja remegett, nem tudta mitévő legyen. Nem engedte azt sem, hogy ölembe vegyem. Már épp berendezkedtem volna egy hosszabb itt tartózkodásra, de aztán a nyakörvénél fogva finoman leráncigáltam az első néhány lépcsőfokon. Rájött, hogy megy ez neki! Boldogan szaladt lefelé.
A kilátó háta mögötti hegyoldalon mintha óriások hógolyóztak volna, és minden hógolyóból 1-1 szikla lett. Különös formájú sziklaképződmények törték meg az erdő egyhangúságát.
Amit innentől kezdve tapasztaltam, az nem más, mint a fák, kövek, és a moha tökéletes szimbiózisa.

 Mivel áttörni nem tudja, a fák gyökere körbenövi a köveket, erősen kapaszkodva a sziklákba.
Egy helyen megtaláltam a Hárs-hegy szívét. Szinte éreztem, ahogy lüktet.
Ez a fa még holtában sem ereszti a biztonságot adó követ.
A mohás sziklán végigfut az élő fa gyökere a szikla végéig, és ott új törzset növeszt. Elképesztő mire képes az élet, ha utat tör!
Egy mohába bújt kis elefánt próbál ormányával vizet szipkázni a mélyből. Remélem nem esik bele.
Egy sziklaasztal a régi kőbányából.
És a téltemető? Végül az is meglett:




Pár héttel később:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése