2016. december 30., péntek

Virágok 2016

Az elmúlt években rengeteg fotót készítettem kökörcsinekről, héricsekről, csillagvirágról, tőzikéről. Idén is végigjártam a szokásos lelőhelyeimet, kattintgattam is néhányat, de jobb képet az előzőeknél nem tudtam készíteni. Továbbá azt tapasztaltam, hogy egyre többen és többen hasalnak az addig rejtett helyeken a virágok előtt így aztán számomra valahogy megtört a varázs. Talán ezért, talán másért, az idei évem nem a virágok fotózásáról szólt. Ennek ellenére nagy örömömre szolgált, amikor véletlenül belebotlottam egy-egy olyan növénykébe, amit már régóta szerettem volna lencsevégre kapni. 
A réti iszalaggal egy Tisza-tavi biciklizés során szaladtunk össze. Ráadásul csodás kis fehér virágok vették körül őket, a fényviszonyok is tökéletesek voltak. Biciklit eldobva, a többieket elhagyva lépdeltem óvatosan a virágok között, és kerestem a megfelelő pozíciót a fotózáshoz. az egész napos kerekezés miatt lankadó erőm új energiákat kapott és nem győztem betelni ezekkel a bohókás növényekkel. Lenyűgözött hihetetlen formaviláguk, kecsességük, és az őket körülvevő hófehér "takaró".
További képek és információk ebben a bejegyzésben olvashatók:
Réti iszalag - egy virág bohókás kalappal
Őszi kikericcsel már többször is találkoztam, de sosem volt ideális a hely a fotózáshoz. A mostani találkozás a az idő és a hely szerencsés egybeesése volt. Fotóstársaimmal a Naszálynál tett közös túránk alkalmával találtunk egy hatalmas rétet, telis tele harmatos őszi kikericcsel. Nem tudtunk kép nélkül elmenni mellettük, a túránk fele idejét itt töltöttük. 
Őszi kikerics - őszike, ebvirág, csicsiskoma, guzsalyvirág, kék kükörics, kükörtyén
A tárnicsokkal is véletlenül találkoztam egy kirándulás során a Káli-medencében a Fekete-hegyen.

Ócsán fotóztam a mocsári gólyahírt. Nagyon nehéz volt olyan képet készíteni, ahol szépen látszik a virág is és a tükörképe is. Talán ez sem tökéletes, engem mégis elbűvölt.
Ócsa - Selyemrét - tanösvény
A pirosló hunyorra irányuló vadászatom is kimerül a vágyakozó sóhajtásokban, így igazán meglepődtem, amikor Dobogókőn tömegével találkoztam velük. Már csak fekete hunyorral kellene találkoznom!
Hunyor
Számtalan helyet ismerek a közelemben, ahol leány és fekete kökörcsinek virágoznak. Az elmúlt években többször is készítettem képeket róluk. Minden évben egyre több embert találok ezeken az eldugott kis tisztásokon, amint elmélyülten képeket készít. Idén átengedtem nekik a terepet!
A kökörcsinekről
Csillagvirágot is számtalanszor fotóztam már, de ilyen harmatossal csak idén találkoztam először.
Csillagvirág minden mennyiségben.
Nyári tőzike a Beliczay-szigeten

Nyári végén egy rét kunkorodó füvei elbűvöltek.

A Vadálló kövekhez kapaszkodtam fel májusban naplementét fotózni. Mint utóbb kiderült a naplemente nem látszik a hegynek erről a pontjáról, azonban az árvalányhajakat pirosra festette a lemenő nap sugara.
Virágok a Pilisben
Sűrű ködben kirándultam Dobogókőn, a fűszálakon deres csillogás. egyszer csak felszállt a köd, a nap betűzött a völgybe, és a felolvadó dér csillogott a növényeken.
Misztikus köd a Thirring-körúton
Erra a gombára is véletlen bukkantam a Tátrában.







Őszibarack virágzás Érden.


Napraforgó mező

Jövő évi terveim a kosborfélék feltérképezése, tarka sáfrányt és kockás liliomot is szeretnék fotózni. Aztán majd meglátjuk, mi adatik!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése