2018. április 6., péntek

Virágok fekete-fehérben?

Elképesztő, eretnek gondolat volt számomra! Megfosztani a színeiktől pont azokat a növényeket, melyek esetében a szín oly annyira meghatározó, fontos elem? Hiszen legtöbbször azért gyönyörködünk annyira a virágokban, mert színükkel felhívják magukra a figyelmet a száraz avar, fű között, vagy a sötét erdő mélyén. De láttam néhány fekete-fehér virág fotót, sőt még nőnapra is rendszeresen kapok egy ismerősömtől, akinek egyébként remek fekete-fehér fotói vannak (lunalaci.blogspot.hu). Addig-addig foglalkoztatott a gondolat, míg végül idén már direkt úgy néztem a kökörcsineket, hogy vajon hogy mutatna, ha elhagynám a színeket?
A fenti kép esetében a világos-sötét kontrasztra hajtottam. Arra gondoltam, hogy a fekete erdő előtt jól mutat majd a kökörcsin, főleg, ha a kék színét ki tudom világosítani PS-ben egy szűrővel. Végül ez lett belőle, de persze mobilon nem mutat, nagyban pedig jobban tetszik, mint a színes változat.
Nagyon tetszik a virág formája. Ezért úgy próbáltam fotózni, hogy a háttér a lehető legsötétebb legyen, így könnyen ki tudtam emelni a virág formáját. A felső képen hérics látható, az alsón leánykökörcsin.
A kökörcsineken nagyon jól mutatnak a szirmaikat fedő kis szőrpihék. A tapintása olyan, mint egy kisbaba selymes haja. Szerettem volna ezt is érzékeltetni a képen.
A kökörcsin bájos eleganciáját, kecsességét, lágyságát is szerettem volna megmutatni. Olyanok, mint hajladozó balett táncosok. Talán itt sikerült a legjobban.

Aki ezek után inkább színesben nézegetné a kökörcsineket, menjen a szabadba, vagy nézze meg itt az idei sorozatot>>

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése