2019. július 17., szerda

Növényhatározás másképp

Hegyen - völgyön jártamban számtalan virággal találkozom, és amolyan lelkes amatőrként mindnek tudni is akarom a nevét. Persze nem fontos a latin név, meg a végletekig pontos besorolás, csak annyi kellene, hogy ez alapján már rá tudjak keresni a növény főbb tulajdonságaira, jellegzetességeire.
Az évek során egyre több és több növénykét ismerek már fel, de azért még mindig sok kérdéssel fordulok a Növényhatározó természetjáróknak facebook csoport lelkes és segítőkész tagjaihoz. Ami nagyon kényelmes megoldás, de azért sokszor szeretném, ha önállóan is valamilyen értékelhető eredményhez tudnék jutni. Próbálkoztam különféle növényhatározással foglalkozó weboldalakkal, de nagyon nehézkesnek találtam és többnyire sikertelenül távoztam az oldalról. 
Aztán az az ötletem támadt, hogy a Google képkereső szolgáltatása hátha tudna segíteni. 
Ehhez a Google főoldalán ki kell választani a Képek lehetőséget, majd a Keresés kép alapján ikonra kattintva  fel kell tölteni egy képet. A Google kiadja a feltöltött képhez hasonlatos képeket, illetve a neten található másolatokat is. 
Nos szánalmas eredménnyel jártam, sokszor még a közelébe sem járt a növénynek, néha még a hasonló képek találati listáiban sem találtam meg a keresett virágot. 
Nézzük például ezt a pettyes tárnicsról készült fotót. Liliomra tippel, s az alsó listában a Hasonló képek között még csak nem is sárga színű virágokat találunk. 
50-ből 1 esetben jártam sikerrel, amit egyáltalán nem ítéltem hatékonynak.
Aztán egy unalmas estén épp a telefonomon szemléltem a Google Fotók szolgáltatásba feltöltött képeimet, amikor az alkalmazás jobb alsó sarkában egy fura ikonra lettem figyelmes. Rákattintottam és egész izgalmas dolog derült ki: felismeri a növényeket, mégpedig nagyon nagy biztonsággal helyesen!
Nézzük például a fenti pettyes tárnicsos virágot. Egész közel jár a megoldáshoz, rákattintva a Kapcsolódó találatokra, pedig szépen lehet finomítani a keresését, és pontosítani az eredményt.
  

Íme még néhány példa a teljesség igénye nélkül. Van, amit egyértelműen felismert a program, és volt ahol több tippje is volt.
  

  
 
Nem mondom, hogy ez a növényhatározás legprofibb módja, de első lépésként talán ez is megteszi, én mindenesetre jól elszórakoztam vele. 

A szolgáltatás egyébként nem csak növények felismertetésére használható. Íme egy rövid ismertető a Google intelligens kamerájáról >>


Összehasonlításként: A Gödörházi harangláb esetében  a Google képkereső szolgáltatása egyáltalán nem tudta beazonosítani, közelében sem járt a megoldásnak, 

míg a Google Lens egyértelműen kidobta a korrekt információt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése