2020. október 3., szombat

Ködös körtúra Dömöstől a Prédikálószékig

Dömösről ezúttal a  piros kereszten vágtam neki a Visegrádi-hegység leglátványosabb panorámát kínáló csúcsának. Az út kezdetben meglehetősen meredeken emelkedett, majd lankásabb utak mentén kanyarogtam a fák között. Útközben két tisztás is pompás őszi kikericsmezővel fogadott.

Dézi gondosan vigyázta ténykedésemet. Az biztos, hogy sem ember, sem állat nem tud észrevétlenül megközelíteni. 

Őszi kikerics a Kecskehát-réten

A rét után  elértem a felhő határt. A fák között köd bujkált, engem felvillanyozott az erdő sejtelmes hangulata. 



Mire elértem a Hubertus-kunyhót már egész nyilvánvalóvá vált, hogy a köd mögött ugyan ott kanyarodik a Duna, de ezt én ma már nem fogom látni. 

Kárpótolt azonban a gyönyörű finoman selymes erdő.

A prédikálószéki kilátóból csupán a keresztet lehetett sejteni, így olyan tájat képzeltem hozzá, amilyet akartam. (Az alábbi kép utólag, PS-sel készült.)
A Vadálló-kövek felé vettem az irányt a piros háromszögön, és a köd lassan oszlani látszott. 
Az egykori vulkáni kaldera különleges szikla alakzatai most is lenyűgöztek, a Nagyfejű még mindig bámulta a völgyet, a Felkiáltójel figyelemfelhívóan magasodott, a Bunkó fenyegetően őrizte az utat, a Szfinx épp elfújta a gomolygó felhőket a Duna felől, Árpád-székében pedig jól esett megpihenni. 
Végül a nyílegyenes gerincen lejutottam a völgybe, majd onnan vissza Dömösre. 
(Az út hossza kb. 15 km.) 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése