2024. február 20., kedd

Csillagvirágok és hóvirág mezők a Beliczay-szigeten

Február közepe van, de már visszavonhatatlanul megérkezett a tavasz! A virágok robbanásszerűen törnek elő a földből, a Facebookot elárasztották a kibújó virágokról készített fotót. Meglehetősen zsúfolt hétvégémbe alig tudtam beilleszteni egy rövid sétát a Beliczay-szigeten. 
A bejárat közelében, a mocsaras rész szélén álló jellegzetes formájú fa kidőlt, szomorúan álltam a földre hullott ágak előtt. Megint úgy éreztem, hogy a sziget nem lesz már a régi nélküle. 

Az erdő alját hóvirág szőnyeg borította, és a csillagvirágok is szépen bújnak elő az avar alól. 




Nagyon szeretem ilyenkor megfigyelni, ahogy a kis csillagvirág bimbók kipattannak a levélburkuk alól. 



A Duna még mindig árad, bár már kisebb a víz a parton, a fák egy része még mindig vízben áll. 


A sziget közepén azonban eltűnt a víz az árokból. Az alacsonyabb részeken vékony szürke iszapréteg borítja a tavalyi elszáradt növényzetet, a kidőlt fák kérgét. Olyan érzés, mintha nem töröltem volna meg a szemüvegemet. 


A nagy írtás mentén nem volt kedvem sétálni, ott számomra nagyon szomorú a látvány. Egy helyen azonban elsétáltam az út mellett hagyott kivágott fatörzsek mellett. A sor végéről elkezdték elszállítani a farönköket. Az elszállított rönkök helyén tömegével bújtak elő a csillagvirágok, éppen csak - klorofil hiányában - sárgán. 



Besétálva a 30 éves telepített nyárfaerdő közepébe ilyen szép vörös törzseket láttam a szürke, esős időben. Nincsenek illúzióim, nemsokára ezek a fák is kivágásra kerülnek majd


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése