2018. december 12., szerda

Virágfotóim - 2018

Tavasszal az eső minden virágjáró túrámra elkísért. De nem bántam meg, a gyöngy cseppek alatt hajladozó virágok fotói még így több hónap távlatából is megragadják a figyelmemet.
Az idei tél váratlan visszatérése próbára tette a csillagvirágokat. Ez a már bimbózó példány mintha angyalszárnyakra kapva reppenne elő a hó alól.
Tavaszi tőzikékért több órát utaztunk Csáfordjánosfára, végül talpig esőköpenyben, zuhogó esőben cuppogtunk a virágok között. Nekem ez a kép tetszett a legjobban, a sötét eget visszatükröző absztrakt háttér magába szippantja az eső terhe alatt meghajló fehér kelyheket.
Szemerkélő eső

Fekete-fehér virágfotó? Ez a fémes fényű kökörcsin különösen megtetszett. 

Árvalányhaj struktúra

Ausztriai túránk során találtam rá erre az erdei ujjaskosborra. Ott növögettek az út mentén, s míg a többiek via ferrata túrán jártak, volt idő egy kis fotózásra. Békésen kísérletezgethettem a fényekkel és árnyékokkal, állítgattam a derítőlapot, végül ez a kép sikerült a legjobban.

Nagy élmény volt Ausztriában a Rax-fennsíkon sétálni a számtalan színes alpesi virág között sétálni. Ott készült ez az alpesi cickafark fotó is.
Ez a barátságos réti iszalag féltőn öleli át kalapjával kicsinyét. A kép valamikor júniusban készült. Az ország különböző pontjain egész nyáron találtam réti iszalag mezőket. Sőt! Szeptemberben, amikor már azt hittem, mind elvirágzott, őszi kikericsek között találtam még virágzó töveket.
Őszi kikerics - makro foto - a kép Kismaros közelében, a dunai bicikliút mentén fekvő iszalagos réten készült .

Őszi kikerics bibe

Elvirágzott pitypang bóbita

Ősszel lassan minden elvirágzik, már csak a zizegő, elszáradt termések fűszálak borítják a sziklagyepeket, mezőket. érdemes őket is közelről megvizsgálni, némelyek bámulatos formagazdagságról tesznek tanúbizonyságot.

ELSZÁRADT MÁCSONYA
Virágzó ökörfarkkóró - a hátteret az elszáradt virágok adják.

 Egy deres hajnal a fülöpházi homokbuckáknál
Zúzmarás novemberi  fűcsomó

2 megjegyzés: