2017. július 19., szerda

Kövesd a kávét! - azaz honnan látszik a Bohinj-tó a magasból?

Másnap reggelre egy rövid sétát javasoltam kis családomnak a Vogelre, ahova kabinos felvonó visz egy kisebb vagyonért cserébe. Abban reménykedtem, hogy fentről remek kilátás nyílik majd a tóra, és a kora reggeli fényekben tudok majd szép képeket készíteni.
A családom önfeláldozóan hajnali 8-kor talpon volt, hogy 9-kor már fent fotózhassak a hegy tetején, bár talán a beígért kávé + reggeli is motiválta őket. Amikor felértünk a felvonóval (Ukanc-ból indul, fejenként 12 euro) mindenfelé csak hegyeket sejtettünk, ezek csúcsa pedig felhőkbe burkolózott.

Jobbra egy lepukkant, láthatóan üzemen kívüli szocreál épület omladozott, sarkában egy ólban két kecske és egy cuki kicsi malac lakozott. Kávézó sehol. Egy darabig csodáltuk a malacot, majd egy útjelző tábláról tájékozódtunk, hogy a Vogel csúcs innen 2,5 óra. Ehhez nem volt kedve a társaságnak, de azért - minden meggyőződés nélkül - elindultunk a Vogel irányába.
Nagyjából 3/4 óra múlva kibukkanva az erdőből egy völgy szélén találtuk magunkat, körülöttünk hegyek, lábunk alatt virágos rét, a rét szélén egy lapos sziklán pásztorlányka meditált.

A völgyben mindenfelé tehenek legeltek a méteresre növő sárga sisakvirágok között, nyakukban  kolomp, hangját visszaverték a hegyek. Suttogóra fogtuk szavunkat és elmerültünk a hely varázsában.
Legkisebb lányommal megpróbáltuk rábeszélni a társaságot a Vogel csúcs gyalogos meghódítására, de intenzív ostromainkat állhatatosan visszaverték, így lefotóztunk néhány tehenet, és számtalan virágot (köztük a Zois harangvirágot, mely állítólag csak itt él, illetve a havasi haranglábat, és a gyönyörű, rózsaszín havasszépét. )
Több, mint egy órát töltöttünk a völgyben, feltöltődve indultunk a lift felé. Közben megnőtt a forgalom, mindenfelé emberek kószáltak téli síterepen.
A rozzant szocreál épület hátoldalán, ahol azt hinnéd, már csak a szakadék van, megtaláltuk a kávézót is.
Teraszáról csodás panoráma nyílik a tóra.
Így aztán ismét beigazolódott az ősi mondás: Kövesd a kávét!

Itt olvashatod az előző kávé+kirándulás kalandunkat>>