2021. október 26., kedd

Kerékpárral Pilisszentlászlótól Visegrádig

Pár héttel ezelőtti túratervem keretében terveztem, hogy Dömösről egész Visegrádig feltekerek, de akkor hagytam magam elcsábítani, és vagy a virágok, vagy az elhagyott épületek térítettek el az utamtól, addig-addig kalandozván, míg végül idő hiányában inkább halasztottam a tervet.
 De a dolog nem hagyott nyugodni, és egy szép őszi péntek délután Pilisszentlászlóról indultunk neki az útnak Papp-rét felé. Onnan a kék jelzést választottuk, ahol kezdetben tekertünk, de egy ponton a lejtős hegyoldalban vezető keskeny, köves, ámde annál szebb út leszállított vasparipáinkról.
Több helyen azonban remek kilátás adódott a színekben pompázó őszi erdőre.
Az idő ugyan borús volt, de ez kifejezetten jót tett a foltosodó erdőnek. Hetek óta várom, hogy ilyen színekben pompázó tájat nézhessek!
Innentől kezdve az út lejtett, kezdetben kellemesen...
A  Wass Albert emléktábla (Borjúfő) környékén azonban rövid, ámde annál meredekebb lejtő következett, csúszott a bicaj kereke, akárhogy is markoltuk a féket. Araszolva ereszkedtünk, két kézzel kapaszkodtunk a bringába, csúszott a lábunk a gördülő agyagszemcséken.
A lejtő alján elértük a bicikliutat, innen már újra tekerhettünk, egész Visegrádig.
A Zsitvay-kilátó sajnos zárva volt, így csak pihentünk egyet a lábánál, majd irány a domboldal.
A Mogyoró-hegyről  az autóút szerpentinjén hasítottunk le.
Félútról visszatekintettünk a Fellegvárra és megbámultuk az allant tekergőző zöld színű Dunát.
Majd az Apátkúti-völgy romantikus tavai  és
zúgói állítottak meg egy-egy fotózás erejéig.
Végül, a régi bánya után  egy hosszú emelkedőn feltekertünk a Papp-rétig, majd vissza az autóhoz.
A 30km-es  út legnagyobb részben aszfalton vezet, jól járható. Káprázatos panoráma, őszülő fák, jó levegő, zúgó patak, romantikusan rejtekes hegyi ösvény jellemzi. Mi kell ennél több a boldogsághoz?