2021. október 30., szombat

Egy szelet Lillafüred

Miután kiámuldoztuk magunk az erdőtemplomban, a fennsíkra érkeztünk. Itt egészen megváltozott a látvány.

A körülöttünk emelkedő csúcsok rozsdabarnán meredeztek.

Sajna aszfaltúton mentünk a barlangkutatók házáig.
Az út mellett mindenfelé zsomboly kürtőket jelzett a térképp, néhányat meg is néztünk felülről: gyakorlatilag mindegyik egyforma: fekete luk a talajban.

De sejthető, hogy  odabent különleges világ lehet: cseppkövek és denevérek fogadják az illetékes látogatót. (A denevérürülék látszott, a cseppkövek pedig ki voltak írva...)   Előlünk azonban mindez  vasajtókkal volt elzárva.

Az barlangkutatók házánál megpihentünk, majd a Savós-völgyben leereszkedtünk a Garadna-patakig.

A turistaút több helyen keresztezi az autós szerpentint.

Garadna-völgyben jó lett volna még  kalandozni kicsit, de erre sajna a korai sötétedés miatt megint nem maradt idő. Pedig az a kis rész, amit láttunk, gyönyörű volt!

A patak mentén hamarosan elértük a Hámori-tavat. Nem volt könnyű, de sikerült egy kevésbé járt úton megkerülni a vizet. Annyira kevésbé járt, hogy a vége teljesen járhatatlan volt. Itt visszamásztunk az aszfaltútra.

Innen érkezve Lillafüred felé ilyen festői a látvány a kastélyszállóra:

Szerencsére a partról még zavartalan a rálátás erre a neoreneszánsz épületre:

A Palotaszálló alatti sziklák üregei nem csak a  gyerekek számára jelentettek felfedezni való izgalmas tereket.

Sajnos az épület építéséhez komoly tereprendezésre volt szükség. Az építési plató kialakításakor felhalmozódott kőzetanyagból épültek a szálló függőkertjei.

A Szinva-patak  vízesését és az Anna-barlang bejáratát áthelyezték. Itt látható most hazánk legnagyobb vízesése. Igaz, hogy mesterséges képződmény, de igazán festői!