2022. május 14., szombat

Csúcskereső

Az előző bejegyzésemben említettem, hogy az egyes kilátópontok tetején hosszú perceket - mit perceket, órákat - töltöttünk azzal, hogy megpróbáljuk beazonosítani az egyes csúcsokat. Csak ámultam Moncsiga hatalmas tudásán és gyakorlatán a meghatározásban, én bizony sokszor tájoltam el magam, vagy egyáltalán nem is láttam azokat a csúcsokat, amiket mutatott. Prédikálószék. Ott. Na persze. Látom a kilátót... na persze :D .

Na jó, a kilátót talán nem látni, de azt el kell ismerjem, ha jó irányba nézünk, akkor valóban fel lehet ismerni az egyes kiemelkedéseket.

Ezek után a facebook-on egy ismerősöm teljesen véletlenül a bejegyzésem alá kommentelt egy ilyen képet.


Na ezen aztán igazán elámultam. Mint megtudtam, alig pár perc alatt bárki tud varázsolni egy ilyet, csak fel kell lépni a PeakFinder oldalra, a Google-map-sen kiválasztani azt a pontot, ahonnan szemlélni szeretnénk a láthatárt, beilleszteni a koordinátákat a PeakFinderbe és már kezdődhet is  a játék, egy kis finomhangolással. Beállíthatjuk például, hogy milyen magas csúcsokat akarunk megjeleníteni, illetve a nézőponttól milyen távolságon belül levő hegyeket feliratozza nekünk a rendszer. És már kész is. 

Vettem a Só-hegy tetején készült panorámaképet és  eljátszadoztam ezzel kicsit jómagam is. 

https://www.peakfinder.org/?lat=47.88107&lng=18.88639&ele=539&azi=176.07&alt=7.36&fov=110&cfg=s&name=47.88107%c2%b0%20N%2018.88639%c2%b0%20E

Először csak a 400 méternél magasabb, közelebbi csúcsok nevét írattam ki. 

Aztán állítottam a csúszkán, és a légvonalban 20km távolságon belüli 400 méternél magasabb csúcsokat is megjelenítettem. A képet már utólag, Photoshopban tettem az ábra alá. 

Az egészben az a szép, hogy akár telefonra is letölthetjük (1399 Ft), és az erdő közepén, a hegytetőn is böngészhetjük a látható csúcsokat. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése