2019. január 22., kedd

Séta hóesésben a tököli Dunaparton

Amilyen csalódás volt a múlt heti gemenci látogatás, annyival múlta felül a várakozásomat a tököli révtől induló Dunaparti sétám. 
Szállingózó hóesésben érkeztem a révhez, s a növényeket, gallyakat puha fátyolként borította a fehér lepel. Megfagyott pókszálakon himbálózó hópelyhek, alig hallható léptek, egyébként teljes csönd követett az úton. 
Ahol nyáron az alacsony vízállás miatt száraz lábbal sétáltam a kiszáradt Duna ágakban, ott most magasan állt a víz. Májusi kép...
A víz nem mozdult. A feszes víztükör híven tükrözte az ártéri erdő fáinak kecses téli szépségét.
Ahova nyáron a sűrű aljnövényzet miatt nem lehetett eljutni, ott most vidáman lépegettem. Azonban minduntalan újabb és újabb zsákutcába futottam. Hol egy-egy kis tóvá lefűződött holt ág, hol egy vízzel telt csatorna állta utamat. 
Dézi megelégelte a vizek kerülgetését és lerövidítve az utat, a vízbe vetette magát, s pár méter után a túlsó partról nézett rám vissza kérdőn: Jössz? Csalódnia kellett, megkerültem a tavat, így kénytelen volt visszaúszni hozzám.
 Vízzel borított ártéri erdő. A fák között bicajoztam májusban.

 A tónál némasági fogadalmat tettek a fák.

3 megjegyzés:

  1. Szeretem az ilyen szép, havas tájat. De az a kutyus, te jó ég, nem fagyott meg abban a hideg vízben?! :-o

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy tűnik, nagyon bírja a hideget, bár másodszor erősen elgondolkozott, hogy beleugorjon-e a vízbe :) .

      Törlés
  2. Egyből 30 lett a pulzusom, még a képek láttán is. :)

    VálaszTörlés